کاهش ۶ درصدی پرمصرف‌ها بعد از اجرای طرح برق امید

تهران (پانا) - مدیرعامل توانیر گفت از زمان اجرای طرح برق امید تا کنون شش درصد از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۶ درصدی پرمصرف‌ها بعد از اجرای طرح برق امید

به‌گزارش ایسنا،‌ محمدحسن متولی‌زاده در مورد احتمال خاموشی در تابستان و فصول گرم سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: سال گذشته شاهد خاموشی نبودیم بلکه مدیریت بار داشتیم و این دو موضوع با یکدیگر متفاوت است. در تمام دنیا حتی در کشورهای پیشرفته دنیا نیز این برنامه های مدیریتی وجود دارد که با روش های تعرفه ای یا روش های دیگر اعمال می شود.

وی با تاکید بر اینکه عمدتا روش های تشویقی را برای مدیریت این مساله در نظر گرفتیم، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم در سال جدید شاهد خاموشی نباشیم و اتفاق سال ۱۳۹۷ تکرار نشود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه افزایش هفت درصدی تعرفه برق هرسال اتفاق می افتد، اظهار کرد: امیدواریم در چارچوب برق امید بخش عمده ای از مشترکان که ۳۰ درصد مشترکان می شوند و جزو خوش مصرف‌ها هستند قبوض برقشان رایگان شود. تعداد زیادی از مشترکان نیز که کم مصرف هستند شامل هفت درصد افزایش تعرفه خواهند شد.

متولی‌زاده افزود: البته تعداد محدودی از مشترکان شامل افزایش تعرفه بیشتری خواهند داشت، اما با اجرای طرح برق امید در این مدت شاهد کاهش تعداد مشترکان پر مصرف بوده‌ایم؛ به طوری که از زمان اجرای طرح برق امید تا کنون شش درصد از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح ها تعداد مشترکان پرمصرف کاهش یابد و مشترکی وجود نداشته باشد که مشمول افزایش تعرفه بیش از هفت درصد شود، تصریح کرد: مدیریت مصرف انرژی یک موضوع بسیار مهم در صنعت برق است که همه مشترکان می بایست به آن توجه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار