شمشیربازی در سالی که گذشت؛

از ریو تا توکیو؛ جهش بلند شمشیربازان و امیدواری به کسب مدال المپیک

تهران (پانا) - از المپیک ریو تا توکیو می‌توان گفت شمشیربازی ایران در یک جهش بلند قرار گرفت و یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی در سال‌های اخیر بود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
از ریو تا توکیو؛ جهش بلند شمشیربازان و امیدواری به کسب مدال المپیک

شمشیربازی از جمله رشته‌های ورزشی است که می‌توان گفت ار ریو تا توکیو در یک جهش بلند قرار گرفت. در المپیک ریو مجتبی عابدینی و علی پاکدامن موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و حتی عابدینی تا چهارمی المپیک هم پیش رفت اما بدشانسی با او همراه شد و دستش از مدال کوتاه ماند.

در این سال‌ها شمشیربازی موفقیت‌های زیادی کسب کرد و هم‌اکنون جزء امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک است، البته که بخش عمده موفقیت‌های ایران برعهده تیم اسلحه سابر است و دو اسلحه دیگر اپه و فلوره آن‌چنان موفق نبودند.

خیال راحت شمشیربازان ایران در دوران کرونا

تیم شمشیربازی اسلحه سابر که هدایت آن برعهده پیمان فخری است، با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده به دنبال کسب سهمیه تیمی بودند تا از این طریق به سهمیه انفرادی هم برسند، به همین دلیل در مسابقات مختلف شرکت کردند و تمرینات خوبی هم داشتند تا بالاخره در اوایل اسفندماه سال ۹۸ سهمیه تیمی نصیب شمشیربازان ایران شد و به‌دنبال آن در بخش انفرادی هم توانستند حضور پیدا کنند، هر چند که شیوع ویروس کرونا سبب تعویق المپیک و لغو تمامی مسابقات شد اما خیال شمشیربازان ایران راحت بود که سهمیه المپیک را کسب کردند و حالا باید برای هدف بعدی خود که کسب مدال در المپیک است تلاش کنند.

کرونا و لغو مسابقات شمشیربازی

بدون شک یکی از دغدغه‌های اصلی شمشیربازان در دورا کرونا لغو مسابقات و عدم آمادگی برای المپیک توکیو است. شمشیربازی ایران که در این سال‌ها پیشرفت محسوسی داشته و حالا چشم انتظار کسب مدال در المپیک است، به دلیل شیوع ویروس کرونا مدتی خانه‌نشین شد، با این وجود ملی‌پ‌شان قبل از شیوع ویروس کرونا توانستند از نظر رنکینگ جایگاه خود را ارتقا بدهند و مجتبی عابدینی هم برای نخستین بار مدال برنز جام جهانی را از آن خود کند.همچنین در اواخر سال گذشته مسابقات جام جهانی لهستان که آخرین مرحله گزینشی المپیک هم محسوب می‌شد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تیم شمشیربازی سابر ایران که سهمیه المپیک را کسب کرده بود اما برای آمادگی و حضور در یک مسابقه پس از یک سال دوری راهی این کشور شد و توانستند به لحاظ تسمی در جایگاه ششم دنیا قرار بگیرد که برای حضور در المپیک به سود ملی‌پوشان خواهد بود چرا که با قرعه خوبی در المپیک روبه‌رو خواهد شد.طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تیم شمشیربازی ایران با ایتالیا باید در میدان المپیک رقابت کند که بارها در طی این سال‌ها ملی‌پوشان شمشیربازی ایران موفق به شکست ایتالیا در مسابقات مختلف شدند.

تلاش برای کسب سهمیه در زون آسیا

شمشیربازی در اسلحه سابر در این سال‌ها برخلاف دو اسلحه اپه و فلوره خیلی پیشتاز بود و موفقیت‌های زیادی کسب کرد، اما با این حال دیگر شمشیربازان ایران در اسلحه‌های اپه و فلوره در تلاش هستند تا در مسابقات زون آسیا که در اردیبهشت‌ماه به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود به سهمیه المپیک برسند، در این دو اسلحه هر کدام یک سهمیه توزیع می‌شود و قطعا کار شمشیربازی ایران در این رقابت‌ها بسیار سخت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار