تماس فوری با ۱۱۵ در شرایط اورژانسی موجب کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال می‌شود

بوشهر(پانا)_ کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت با بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص تماس فوری با ۱۱۵ در شرایط اورژانسی و استفاده از راهنمایی آنان تا رسیدن آمبولانس و نیروهای آموزش‌دیده ۱۱۵ می‌توان شاهد کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال بود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تماس فوری با ۱۱۵ در شرایط اورژانسی موجب کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، طیبه احمدزاده اظهار کرد: با به کار بردن راهنمایی‌های این عزیزان تا قبل از رسیدن به مکان موردنظر، والدین می‌توانند کمک‌های مؤثری به کودک در جهت پیشگیری از مرگ یا ایجاد عوارض پایدار در وی نمایند که این امر خود باعث کاهش بار مالی برای خانواده، جامعه و سایر مشکلات در آینده می‌شود.
وی تصریح کرد: برای بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها در مورد پیشگیری از سوانح و حوادث نیاز به همکاری سایر ادارات و دستگاه‌ها به ویژه صدا سیما، فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، شهرداری، آموزش و پرورش و... بوده که این همکاری می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش مرگ‌ومیر کودکان زیر ۵ سال داشته باشد.
کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با تأکید بر آموزش چهره به چهره والدین در خصوص روش‌های پیشگیری از سوانح و حوادث و استفاده از فضای مجازی جهت انتشار مطالب و کلیپ‌های آموزشی در وضعیت کنونی می‌توان گام‌های مفیدی در این زمینه برداشت و تأکید کرد که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که در شرایط اضطراری چگونه با فوریت‌ها تماس بگیرند.
احمدزاده تعداد مرگ‌ومیر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه در سال جاری نسبت به سال گذشته را روندی کاهشی خوانده و هدف از برگزاری کمیته‌های مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال را پیشگیری و ایجاد حساسیت بیشتر جهت جلوگیری از مرگ‌های مشابه کودکان دانست.
وی خواستار حساسیت بیشتر پرسنل بهداشتی در مورد مرگ‌های کودکان زیر ۵ سال و انتقال این حساسیت به خانواده‌ها شده و تأکید کرد که با آموزش‌ها و ارائه راه‌کارهای مناسب باید از مرگ‌های مشابه جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار