میزان چشمگیر کانون‌ آفت ملخ مراکشی در رودبار شناسایی شد

رشت (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت تاکنون کانون‌های زیادی از ملخ مراکشی شناسایی شده‌اند و پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
میزان چشمگیر کانون‌ آفت ملخ مراکشی در رودبار شناسایی شد

به گزارش ایسنا، سروش ابراهیمی با اشاره به انجام عملیات کانون‌یابی و مبارزه با آفت ملخ مراکشی در مراتع این شهرستان اظهار کرد: ملخ مراکشی یکی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور در ایران است که به مراتع، مزارع غلات، صیفی و باغات حمله کرده و آسیب زیادی وارد می‌کند.

وی افزود: سال گذشته در بیش از ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی رودبار علیه این نوع ملخ سمپاشی شد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از پارسال مجبور به سمپاشی باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: چهار اکیپ کار مبارزه با این نوع ملخ را در رودبار بر عهده دارند و کانون های زیادی تاکنون شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با مبارزاتی که علیه آفت ملخ مراکشی در سال گذشته انجام شد، از خسارت‌ به محصولات کشاورزی شهرستان جلوگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار اضافه کرد: به نظر می‌رسد امسال میزان آفت نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

وی به افزایش قیمت سموم در سالجاری اشاره کرد و گفت: اعتبارات برای انجام عملیات کانون‌یابی و مبارزه با آفت ملخ مراکشی شهرستان افزایش نیافته است و باید تهمیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود تا مشکلی پیش نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار