شادپیمایی هنرمندان تئاترعروسکی در انزلی

رشت (پانا) - به مناسبت هفتم فروردین ماه و سالروز ملی هنرهای نمایشی جمعی از هنرمندان تئاتر عروسکی مراسم شادپیمایی برگزار کردند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شادپیمایی هنرمندان تئاترعروسکی در انزلی

به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد انزلی، شامگاه روز شنبه مراسم شادپیمایی به مناسبت هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی و گرامیداشت روز جهانی تئاتر عروسکی مراسم شادپیمایی به همت اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی دفتر یونیمای گیلان در انزلی برگزار شد.

در این مراسم علیرضا شکورپور مدیر دفتر گیلان اتحادیه‌ بین‌المللی نمایشگران عروسکی (یونیما) با تبریک این ایام به هنرمندان استان گفت: این مراسم برای اول فروردین برنامه ریزی شده بود که اینک با تاخیر با همکاری شهرداری انزلی و هنرمندان دفتر یونیمای گیلان طراحی و اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی نمایش را تکنیک بهتر زیستن خواند و گفت: نمایش کمک می کند تجربه های زندگی را بدون آنکه خود شخصا بیازماییم در صحنه ببینیم و از آن برای زندگی بهتر درس بگیریم.

فرهاد رحمانزاده تاکید کرد: به مدد هنر نمایش می توانیم موقعیت خود را در جهان هستی به تفسیر بشناسیم و تحلیل درستی از زندگی داشته باشیم.

وی در پایان این مراسم متن پیام روز ملی هنرهای ‌نمایشیِ در سال ۱۴۰۰ صادر شده به قلم سعید پورصمیمی هنرمند برجسته تئاتر کشورمان را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه چنین آمده است : «تئاتر می‌بیند و می‌شنود و فریاد می‌کشد که دقیقه‌هایش پر از دغدغه‌ درست‌زیستن و رستگاری است. از انسان مغلوب می‌گریزد و به فتح رذیلت‌ها و سلطه‌ فضیلت‌ها می‌کوشد. نامیرا هنری که به جام دانایی، جاودانگی‌بخش است و بی‌دریغ، انسان را به رویینه‌ تنی راهنمون است. من؛ «سعید پورصمیمی» زاده‌ سرزمینی هستم که از هنر، ارجمند و از هنر آبرومند است. به ایمان من، تئاتر پایتخت خواستن‌ها و پروردگاه توانستن‌هاست؛ صحنه‌ای که حبیب «بایدها» و نهیب «نبایدها» ست و می‌کوشد از جهنم خشم راهی به روستای صلح بگشاید. هنرمند به همین زنده است، به همین که «بودن» و «چگونه‌بودن» را به نمایش بگذارد و مردم را به امروز و فردایی امیدوار کند که دردها به درود و تلخی‌ها به گوارایی بدل شده‌اند... د. چشم آن دارم با خاک‌صحنه‌خوردگان مهربان‌تر باشیم و با خاطره‌ خوش‌ِ تیمارداری‌های تئاتر، نگذاریم تئاتر در تبِ تنهایی باقی بماند. ما دوباره آموختیم که زندگی «یگانه» است و فرصت کوتاه و دیگردوستی تکلیف همه‌ ماست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار