تحلیل نتایج بازدید کلاس های شیشه‌ای در بهارستان یک

بهارستان یک(پانا)- تحلیل نتایج بازدید‌های طرح کلاس شیشه ای به همت کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی ناحیه یک بهارستان، انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تحلیل نتایج بازدید کلاس های شیشه‌ای در بهارستان یک

الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در خصوص بازدیدهای کلاس شیشه‌ای گفت: از آنجایی‌که نظارت و کنترل یکی از اجزای اصلی مدیریت محسوب می‌شود، به‌طوری که بدون توجه به این جزء سایر اجزا مدیریت، از قبیل برنامه‌ریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تضمینی برای انجام درست آن‌ها وجود ندارد؛ هدف و فلسفه‌ وجودی نظارت و کنترل اصلاح و بهبود است.

در ادامه سمانه رحیمی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی افزود: هدف از انجام کنترل و نظارت عبارت است از این که مشخص گردد آیا سازمان یا موسسه به اهداف خود نایل آمده‌است یا خیر و اگر اهداف محقق شده، استحقاق اهداف به چه میزان است. در راستای دستیابی به این هدف، تیم نظارت معاونت ابتدایی منطقه متشکل از 5 نفر از کارشناسان مقطع در طول 14 هفته از همه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی بازدید به عمل آوردند.

رحیمی ادامه داد: از جمله اهداف نظارت بررسی وضعیت فعالیت معلمان در فرآیند آموزشی و پرورشی در سه مرحله فعالیت‌های مقدماتی کلاس مجازی، فعالیت‌های یاددهی یادگیری و نحوه ارزشیابی و توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تکالیف مهارت محور، بررسی وضعیت مدارس بر فعالیت همکاران، تشویق کارکنان آموزشی و معلمان خلاق در مدارس، به عنوان اهداف اصلی نظارت محسوب می‌شد.

او افزود: تعداد 971 کلاس درس که 470 کلاس متعلق به مدارس دخترانه، 181 کلاس نوبت صبح و 289 کلاس نوبت ظهر و 501 کلاس متعلق به مدارس پسرانه، 237 کلاس نوبت صبح و 264 کلاس نوبت ظهر بودند، بازدید به عمل آمد.

الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در خصوص بازدیدها گفت: از جمله نکات و نتایج حائز اهمیت بازدیدهای مجازی روزانه، کل کلاس‌های بازدید شده مؤفق به کسب معدل 03/62 شدند.

او خاطرنشان کرد: میانگین نمرات مدارس دخترانه 14/53 و میانگین نمرات مدارس پسرانه 85/46 است.

از میان محورهای مورد بررسی و پرکابردترین محور که نشان از اهمیت جایگاه آن در میان معلمان است، محور توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تکالیف مهارت‌محور که با کسب نمره 4/93 به عنوان اولین و محور استفاده از ایجاد انگیزه قبل از تدریس و آماده‌سازی کلاس برای تدریس مفاهیم جدید با کسب نمره 45/74 به عنوان کم‌کاربردترین محور در میان کلاس درس شناسایی شد. پس از آن به ترتیب استفاده از محتوای خودساخته 18/75، تشویق دانش‌آموزان برتر 88/78، فعالیت تکمیلی حین و پس از تدریس 8/82، تعامل سازنده و مثبت دانش‌آموزان در گروه 31/83 و برقراری ارتباط اولیه با دانش‌آموزان در آغاز کلاس درس با کسب نمره 67/88 بیشترین جایگاه را در میان فعالیت‌های همکاران در کلاس درس دارا بودند.

همچنین فرایند کنترل و نظارت در مدیریت، فرایندی است برای افزایش انگیزش افراد در فعالیت‌های سازمانی که منتهی به تحقق اهداف سازمان می‌گردد؛ باید تلاش کرد تـا پس از شناسایی دقیق مشکلات و موانع، آنها را ریشه‌یابی کرده و راه‌حل‌های اصلاحی را ارائه نماییم.

در راستای سیاست‌های تشویقی و انگیزشی برای کارکنان آموزشی، حدود ده‌درصد از معلمان و معاونین برتر و خلاق جهت تقدیر، شناسایی شدند که با همراهی مدیریت آموزش و پرورش منطقه مراتب تقدیر از آن همکاران در دست اقدام می‌باشد.

صیادی در پایان گفت: با آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون برای همه‌ همکاران گرامی که با نهایت تلاش خود سکان‌داران نظام تعلیم و تربیت کشور می‌باشند؛ امید است همواره در مسیر دستیابی به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و در پرتو عنایات حضرت حق و ولی عصر موفق و مؤید باشید.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار