از «جنگ و صلح» سازها تا مرفی در «تئاتر شهر»

تهران (پانا) - اجراهای سال ۱۴۰۰ تئاتر شهر با نمایش «مرفی» از هشتم فروردین آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۳۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
از «جنگ و صلح» سازها تا مرفی در «تئاتر شهر»

به گزارش ایسنا، در دومین نوروز کرونایی سالن‌های تئاتر برخلاف سال گذشته امکان فعالیت دارند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امید هست که در سال جدید علاقه‌مندان به تئاتر به سالن‌ها برگردند؛ البته همانطور که در سینما هم توقع اکران فیلم‌های جذاب برای مخاطب وجود دارد در تئاتر هم این انتظار می‌رود که رغبت گروهای تئاتری برای اجرا بیشتر شود.

با این حال مهم‌ترین مجموعه تئاتری پایتخت فعالیت خود را در سال جدید با اجرای یک نمایش با نام «مرفی» از هشتم فروردین آغاز می‌کند.

این نمایش به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی در تالار سایه روی صحنه خوهد رفت و ساعت اجرای آن هم ۱۸:۴۵ است.

حامد ادوای، نیما انصافیان، ساجده حمیدی منزه، شادی ضیایی، رضا مرشد و امین موحدی‌پور بازیگران «مرفی» هستند که در خلاصه داستان آن آمده است:‌ در عین حال که نمیشه انتظار داشت اوضاع بهتر بشه، دست کم لزومی نداره واهمه داشته باشیم که چیزی بدتر بشه. اوضاع همیشه همونطور که هست باقی می مونه. به این ترتیب، خارج از وجود خود مِرفی، دست کم پنج نفر به مِرفی نیاز دارن.

عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از:‌ ‌تهیه‌کننده: گروه تئاتر واسومانی، صدا: سیروس تاجبخش، مدیر تولید: امیر مرسلی، گروه کارگردانی: بهگل شهیدی و فرنوش نادرپور، طراح صحنه: رضا بصیرزاده، طراح لباس: شادی ضیایی، طراح گریم: لیلا سرنی، طراح نور: میثم صفری، صدا و موسیقی: روزبه خورزنی، عکاس: رضا جاویدی، طراح پوستر و بروشور: سجاد داغستانی، مدیر صحنه: محمد دادفر، مجری گریم: لیلا سرنی و امیر قادری، مجری نور: علی اصغر فرخی، صدابردار: حمید خرم طوسی، مشاور امور رسانه و تبلیغات: امیر قالیچی (تئاتر بازها)، ساخت تیزر: مجید نیرومند و نقاشی و گرافیک: هدی نجفی.

از هشتم فروردین در تالار چهارسو نیز نمایش «جنگ و صلح» اجرا می‌شود.

نویسنده، طراح و کارگردان این نمایش میثم یوسفی است که از ساعت ۱۹ به مدت ۴۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

شاهین علایی‌نژاد، مهناز غمخوار، مصطفی ایزدی، محمد صمدی، پریسا ملکی زاده، مرتضی حقی و هومن قاسم‌خانی بازیگران این نمایش هستند.

برخی دیگر از عوامل هم عبارتند از: آهنگساز: فرید نوایی، طراح ماسک، سازنده ماسک و تن پوش: علی پاکدست و مریم اقبالی، طراح نور: رضا خضرایی شاد، شاعر: محمد شباهنگ، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مرتضی، برزگرزادگان، دستیار دوم و مدیر صحنه: احمد احمدی و زهرا دولتی.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در مجلس بزمی دو خانواده سازهای سنتی (ایرانی ) و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یکدل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می‌شوند و با توجه به اختلاف‌های بین فرهنگی و خانوادگی با ممنوعیت خانواده‌هایشان مواجه می‌شوند و...

بجز «مرفی» و «جنگ و صلح» در تالار قشقایی تئاتر شهر هم نمایش «مرگ گرم» از ۱۵ فروردین و پایان تعطیلات روی صحنه می‌رود.

این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای که به عنوان یک تئاتر موزیکال معرفی شده، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی: محمدرضا عطایی‌فر آماده شده که در آن زری اماد، ‎محسن زرابادی (اپیزود یک)، مهتاب باجلان، ‎علی حیدری و ‎دانیال بلوری (اپیزود دو)، محمد هادی عطایی و خسرو کشاورز، محمدباقر صفانور و بیتا شیری (اپیزود سه)، حسین میرزاییان، محمدرضا عطایی‌فر و الهه جوانمهر ( اپیزود چهار)، علی یعقوب زاده و الناز مکاری ( اپیزود پنج)، زری اماد، رعنا حسین دخت و رهام شریفی ( اپیزود شش)، محمد آسایشلو، مهدی اشتری، فائزه رجبی، احسان حاجیان، پرنیا عسگری، بیتا شیری، سپهر صفرخانی، سهیل صفرخانی، آرمین میرزایی، پارسا شیرازیان، علیرضا عرب و علیرضا اسلامی گیلانی (اپیزود هفت) بازی کرده‌اند.

در توضیح این اثر آمده است:‌ نمایش نوستالژیک «مرگ گرم» از دهه چهل آغاز شده و تا ١٤٠٠ ادامه خواهد یافت. این نمایش داستانگو در هفت اپیزود اجرا می‌شود که با زبان و موسیقی و رخدادهای مهم هر دهه با تلفیقی از موسیقی‌ها و طراحی همان دهه به اجرا در می‌آید. نمایش از هر شیوه اجرایی همچون طنز و درام و حرکات فولکوریک و در انتها با پیش‌بینی پرفورمنسی دهه ١٤٠٠ را به پایان می‌رساند.

دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: طراح صحنه و لباس: رضا شاپورزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: المیرا رضی‌زاده، طراح نور: رضا خضرایی، ‎طراح حرکت: ‎آصف جاودان‌فر، ‎منشی صحنه: ‎وندا عفوی، ‎گروه کارگردانی: ‎کیمیا رضایی، ‎مسیح کامرانی، ‎سارا واحد نوعی، ‎سپهر و سهیل صفرخانی، دستیاران طراح صحنه و لباس: سارا واحد نوعی، مبین هاشمی، یگانه حسینی، ‎عکاسان: فرشاد فیضی، روسانا اربابی، روزبه سلطانی، ‎تدوینگر و نریتور: ‎محمدقربانی، ‎گویندگان: ‎فاطمه عطار باشی و ‎محمد قربانی، مدیر روابط عمومی: شقایق فرشته، طراح تراکت: مسیح کامرانی و طراح پوستر، بروشور و ساخت کلیپ: مرجان عطایی‌فر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار