استاندار گیلان در جلسه هماهنگی تحقق شعار سال جدید بیان کرد؛

شروع دوباره شکوفایی اقتصادی با تداوم حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی آن

تداوم انسجام دستگاه های دولتی و همراهی با بخش خصوصی در سال جدید

رشت ( پانا) - استاندار گیلان گفت با تداوم حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی آن، شاهد شروع دوباره شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۱۷۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شروع دوباره شکوفایی اقتصادی با تداوم حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی آن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه هماهنگی تحقق شعار سال جدید به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری، شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ را در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استمرار این روند طی سالیان اخیر، تعیین کردند.

وی با بیان اینکه با تداوم حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی آن؛ سال 1400، سال شروع دوباره شکوفایی اقتصادی خواهد بود، گفت: به سبب تشدید تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا دشواری های زیادی به ویژه در عرصه اقتصادی برای کشور ایجاد شد که براساس فرمایشات امیدبخش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و رئیس جمهوری سال جاری نسبت به گذشته بهتر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تحقق عمده اهداف پیش بینی شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق اشتغال فراتر از هدفگذاری، بازگشت 450 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و تقسیط بلند مدت بدهی های تولیدکنندگان به تأمین اجتماعی، مالیاتی و شرکت های خدمات رسان برمبنای همراهی، همدلی و انسجام دستگاه های دولتی و همکاری بخش خصوصی به ثمر نشسته است.

وی بر لزوم استمرار اقدامات مثبت سال 99 در سال جاری با اهتمام و جدیت بیشتر همه دستگاه ها و نهادها به ویژه با افزایش تولید و تحقق شعار راهبردی امسال تأکید و تصریح کرد: معرفی بانک ملی گیلان جزء سه استان برتر کشور و جایگاه ممتاز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور از نقاط قوتی بود که باید در سال جاری استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان به جذب کامل تسهیلات کرونایی و نیز جذب منابع سایر استان ها در برخی از شاخص ها اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که با استمرار این روندها و پشتیبانی قوای مختلف و رفع موانع، شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی به ویژه در بخش تولید باشیم.

وی ماهیت شعارهای سال طی سالیان اخیر را در حوزه اقتصادی و تولید عنوان و خاطرنشان کرد: تعیین عنوان های اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب به معنای قرارداشتن در جنگ اقتصادی و ضرورت برنامه ریزی حول محور اشتغال، اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

زارع با تأکید براینکه همدلی و همراهی ها بین دستگاه ها و بخش خصوصی باید منجر به گره گشایی از یک واحد تولیدی شود، گفت: امنیت روانی و اقتصادی سرمایه گذاران و افزایش حس اعتماد آنان می تواند نقطه قوتی برای پویایی این بخش باشد.

وی بر ضرورت رصد مشکلات واحدهای تولیدی قبل از ورود به مقطع بحرانی و برطرف کردن آنها تأکید کرد و افزود: بانک های عامل با تسریع در روند پرداخت تسهیلات طی روزهای آغازین سال جاری و همراهی در استمهال بدهی ها، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی و سرمایه در گردش را تأمین کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را از انتظارات سال جدید عنوان و خاطرنشان کرد: وجود طرح توسعه در واحدهای تولیدی نشانگر عزم جدی تولیدکنندگان در این مسیر است که باید با جدیت محقق شود.

وی بر لزوم استمرار روند هدفگذاری شده بازگشت تعدادی از واحدهای تملیک شده بانک ها در هر ماه تأکید و تصریح کرد: پیشگیری از واردات برخی کالاهای مشابه تولید داخل به ویژه محصولات تولیدی استان باید در دستور کار و جزء درخواست ها از سطوح ملی باشد.

استاندار گیلان استفاده بیشتر از ظرفیت منطقه آزاد انزلی با تقویت اسکله های بندر کاسپین و کشتی های رو - رو به ویژه اتصال کریدور شمال به جنوب با تکمیل راه آهن رشت-کاسپین را مورد تأکید قرار داد و افزود: با استفاده از فناوری روز و آموزش های لازم به منابع انسانی به ویژه در حوزه مشاوره های حقوقی به تولیدکنندگان باید میزان بازدهی و بهره وری افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر تحقق شعار سال در جلسه هیأت دولت، حول محور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی تعیین شده، گفت: رشد معنادار و اثربخش تولید محصولات کشاورزی گیلان علیرغم تشدید تحریم‌ها مورد توجه مقامات ارشد ملی به ویژه ارزیابی نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.

استاندار گیلان افزایش تولید با حفظ اراضی موجود کشاورزی و تقویت بسترهای گلخانه‌ای در سال ۱۴۰۰ را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدیران دستگاه‌ها آسیب ها و موانع پیش‌رو و پیشنهادات عملیاتی را در قالب برنامه‌های کمی و کیفی برمبنای برش ملی و استانی تهیه و ارائه کنند.

وی استمرار حمایت های رسانه ای و انعکاس برنامه های مدیران استان و اقدامات و فعالیت‌های بخش خصوصی را مایه دلگرمی آنان در بهبود روند دانست و گفت: سرعت عمل در پاسخگویی به مراجعان و فعالان اقتصادی با الکترونیکی شدن فرآیند ارائه خدمات و استفاده بخش خصوصی از سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای انعکاس مشکلات، حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار