وزارت نیرو مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرد

تهران (پانا) - معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد وزیر نیرو اجازه صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرده تا برای سرمایه‌گذاران این بخش تشویق محسوب شود، اما باید اختیار صادرات در دست توانیر باشد، زیرا باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که بتوان به توانیر به عنوان یک منبع مطمئن برق حساب کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزارت نیرو مجوز صادرات برق تجدیدپذیرها را صادر کرد

به گزارش ایسنا، محمد ساتکین، با تاکید بر این‌که ممکن است در زمانی نور خورشید یا باد کافی برای تولید برق تجدیدپذیر وجود نداشته باشد، تصریح کرد: برای صادرات باید به یک منبع مطمئن که شبکه برق است تکیه کرد، به همین دلیل نباید این اختیار از مجموعه توانیر خارج شود.

وی با بیان اینکه ما مصوبه وزیر نیرو را داریم و که مجموعه هایی که تمایل به صادرات برق تولیدی خود دارند می بایست ابتدا مقصد را به ما معرفی کنند سپس پروانه آن ها را به صورت صادراتی صادر می کنیم و قراردادشان را با ما مبادله و برقشان را وارد شبکه می کنند.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه نکته مهم در این فرایند نقطه اتصال به شبکه است که می بایست متقاضیان مجوز آن را از توانیر اخذ کنند، سپس توانیر برق تولیدی آن ها را به صورت ایمن به مقصد تحویل می‌دهد.

به گفته ساتکین در حال حاضر سه مجموعه بزرگ در بحث صادرات پروانه اخذ کردند اما باید مجوز اتصال به شبکه را نیز اخذ کرده تا بتوانند با ساتبا قرارداد مبادله کنند، البته فرایند صدور اتصال به شبکه پیچیدگی هایی دارد که اگر آن پیچیدگی ها را پشت سر بگذارند با آن ها قرار داد مبادله می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار