فوق تخصص دیابت بیمارستان امام خمینی(ره) تهران:

زندگی مسالمت‌آمیز ما و کرونا درسال جدید

تهران (پانا) - رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دستکش، فاصله‌گذاری اجتماعی هنوز هم از ضروریات زندگی ماست و به جهت مرور زمان، ساده‌انگاری و پایین آمدن رقم فوتی‌ها نباید ویروس کرونا به فراموشی سپرده شود.

کد مطلب: ۱۱۷۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
زندگی مسالمت‌آمیز ما و کرونا درسال جدید

داوود عباسی فوق تخصص دیابت بیمارستان امام خمینی(ره) تهران در گفت و گو با پانا و در رابطه با شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته اظهار کرد: مردم در چند دهه اخیر با بیماری‌های گوناگون رو به‌ رو بودند، ولی کرونا در میان تمام ویروس‌ها از شدت در میزان سرعت سرایت و تلفات انسانی بالا در جهان و‌ ملت ایران همراه بوده است.

او افزود: با توجه به موارد مذکور، بسیاری از شرایط زندگی مردم در طول یک سال گذشته دچار تغییر شد و قبل از کرونا رفت و آمدهای اجتماعی، حضور دانش‌آموزان در واحدهای آموزشی، کسب و کار و بسیاری دیگر از موارد زندگی مردم در وضعیت متعادل قرار داشت، ولی اکنون استرس شیوع بیماری همه‌گیر شده است.

او ادامه داد: کادر درمانی و پزشکی ما وارد مرحله جدیدی از کار شدند، مردم در غم از دست دادن نزدیکان خود عزادار شدند، تمامی دیدارها و به‌خصوص در نوروز، میهمانی‎ها محدود شد، فرزندان ما در فضای مجازی آموزش می‌بینند و از نظر موارد اقتصادی هم جمع کثیری دچار آسیب شدند و زندگی برای همه در مجموع سخت و مخاطره‌آمیز شد.

داوود عباسی تصریح کرد: اکنون پس از گذشت یک‌ سال از شیوع ویروس کرونا باید در یک بررسی اجمالی و نگرش دقیق بتوانیم برنامه‌ای کاربردی برای ادامه راه داشته باشیم و بدانیم با توجه به اینکه واکسن‌های متفاوت در دنیا و ایران در حال تست و آزمایش هستند، اما هنوز ویروس با ما و به شکل جهش‌های جدید همراه است.

فوق تخصص دیابت بیمارستان امام خمینی(ره) تهران بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دستکش، فاصله‌گذاری اجتماعی هنوز هم از ضروریات زندگی ما است و به جهت مرور زمان و ساده‌انگاری و پایین آمدن رقم فوتی‌ها نباید ویروس کرونا به فراموشی سپرده شود.

او خاطرنشان کرد: در مورد فرزندان ما در خانواده هم می‌بایست با در نظر گرفتن قرنطینه و محدویت یک‌ساله آنان خانواده‌ها به صورتی جهت ادامه راه برنامه‌ریزی کنند تا استرس را در آنها افزایش ندهند، دیدارهای دوستانه مناسب و خانوادگی را در فضای مجازی مدیریت کنید، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دید و بازدیدی محدود در نوروز 1400در فضای باز داشته باشید، به شرایط ادامه تحصیل آنان در فضای مجازی کمک کرده و همراه آنان باشید و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری با توجه به سلیقه‌های فرزندان خانواده طراحی کنید تا پس از دوران کرونا این نسل شاداب و با روحیه سرشار در آینده سازی این کشور موثر باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار