نحوه خدمات به معتادان متجاهر در مراکز کاهش آسیب بهزیستی اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص نوع خدمات مراکز کاهش آسیب در ایام نوروز توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نحوه خدمات به معتادان متجاهر در مراکز کاهش آسیب بهزیستی اعلام شد

به گزارش ایسنا، فرید براتی سده، با اشاره به نحوه ارائه خدمات سازمان بهزیستی در ایام نوروز گفت: با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و تصویب در کمیته کشوری ماده ۱۶ معتادان متجاهر قرار بر این شده است که در نوروز طرح‌های دستگیری معتادان متجاهر و ارائه خدمات در مراکز در استان‌های لازم، اجرا شود؛ به این صورت که ۵۰ درصد از اعتبارات آن توسط استانداران استان‌ها و ۵۰ درصد نیز توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود.

وی در ادامه درباره نحوه ارائه خدمات کاهش آسیب در ایام نوروز نیز گفت: در ایام تعطیلات معمولا خدمات مراکز کاهش آسیب کاهش می یابد، اما برای سال جاری هماهنگ شده است تا در استان‌هایی که پاتوقهای معتادان شلوغ است خدمات ارائه شود، ولی به دلیل اینکه پرسنل مراکز در چند روز ابتدایی سال نیازمند استراحت هستند، باتوجه به شرایط، گفته شده که می‌توانند استراحت کنند و از روز چهارم فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عملکرد خط ملی اعتیاد در ایام نوروز گفت: خط ملی اعتیاد نیز از پنجم فروردین ماه مجددا کار خود را آغاز می‌کند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در این ایام اشاره و اظهار کرد: ۲۶ اسفندماه بخشنامه‌ای به استانها ارائه و اعلام شد که ادارات بهزیستی استان‌ها باید روی مراکز اقامتی یا کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ و سایر مراکز نظارت کنند و درصورت وقوع اتفاقی آن را به سازمان بهزیستی اعلام کنند. همچنین در صورتی که بحثی در خصوص کرونا وجود داشته باشد، باید آن را به سازمان نیز اعلام کنند.

براتی سده ادامه داد: در خصوص سایر مسائل، معاونان پیشگیری و مدیران کل بهزیستی استانها موظف شده‌اند تا در ایام نوروز از مراکز نگهداری و درمان معتادان سرکشی و بازرسی کنند و ما نیز گزارشات لازم را از آنها دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز توضیح داد: سازمان بهزیستی در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کروناست و اگر آنها موضوعی را ابلاغ کنند، ما آن را اعمال خواهیم کرد. در حال حاضر از افرادی که دستگیر و به واحدهای غربالگری وارد می‌شوند تست pcr گرفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار