ماموریت‌های سازمان اورژانس کشور در حوادث نوروز 1400

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مراجعه ۹۶۱ هزار و ۱۸۳ نفر به اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت‌های سازمان اورژانس کشور  در حوادث نوروز 1400

مجتبی خالدی در خصوص خدمات ارائه شده از سوی اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰ گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا دوم فروردین ماه ۹۶۱ هزار و ۱۸۳ نفر به اورژانس بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد ۷۴۶ هزار ۷۲۸ نفر بیماران سرپایی و ۲۱۴ هزار و ۳۵۵ نفر بیماران بستری بودند. همچنین از تعداد کل ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر در مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۹۵۱ عمل جراحی اورژانسی و ۶۰ هزار و ۶۶۷ عمل جراحی الکتیو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از تعداد کل ۹۹ هزار و ۴۵۹ نفر به علت مشکلات تنفسی مراجعه کرده بودند، گفت: ۶۳ هزار و ۸۵۷ نفر دچار مشکلات ترومایی، ۳۳ هزار ۶۸۴ نفر مشکلات قلبی، ۳۳ هزار و ۷۰۹ نفر مشکلات گوارشی داشته و ۳۲۸۵ نفر دچار سکته مغزی شده بود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز مدیریت بیماری های واگیر در نوروز ۱۴۰۰ نیز گفت: در این مدت ۵۰۱ هزار و ۷۷۳ تست پی سی آر، ۱۶۴ هزار و ۶۹۹ تست رپید انجام شده و ۳۰۶ هزار و ۱۰۱ مورد رهگیری شده است.

وی در خصوص مراقبت های بهداشتی صورت گرفته در مرز نیز اظهار کرد: ۲۳۶ هزار و ۹۸۶ غربالگری و ۷۸ هزار و ۶۳۵ تست کرونا در این خصوص انجام شده است. همچنین ۱۵۱ تست مالاریا و ۱۱۶ تست التور نیز انجام شده است.

خالدی همچنین درباره خدمات ارائه شده توسط مرکز سلامت محیط و کار نیز گفت: در این مدت ۲۵۹ هزار و ۵۵۳ بازرسی صورت گرفته است که طی این بازرسی ها ۱۷۷۳ مرکز پلمب، ۲۹۱ هزار و ۳۴۲ مورد مواد غذایی معدوم و تعداد ۸۰۵۰ مرکز به مراجع قضایی معرفی شده است.

خالدی افزود: از ۳۱۲۲ مکان اقامتی، ۲۲۹۳ پایانه مسافرتی، ۱۹۰ هزار و ۵۸۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۵۹ هزار و ۱۶۰ مورد مکان عمومی بازرسی انجام شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور همچنین در خصوص خدمات اورژانس هوایی طرح سلامت نوروزی ، اظهار کرد: ۵۳ ماموریت هوایی صورت گرفته که ۳۴ مورد از آن ترافیکی و ۳۹ مورد از آن غیر ترافیکی بودند.

خالدی همچنین در خصوص ماموریت های صورت گرفته از سوی موتورلانس‌های سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: ۵۴۴۱ ماموریت از سوی موتورلانس های اورژانس انجام شده که طی آن به ۵۴۱۴ مصدوم رسیدگی شده است. از این تعداد ۳۸۶۶ نفر در محل درمان شدند و ۱۵۴۸ مورد به آمبولانس ها ارجاع داده شدند.

وی درباره ماموریت های صورت گرفته از سوی اتوبوس آمبولانس های اورژانس نیز گفت: ۳۲ ماموریت از سوی اتوبوس آمبولانس ها انجام شده که طی آن به ۹۵ مصدوم رسیدگی شده است و از این تعداد ۱۷ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۸۷ نفر در محل درمان شدند.

خالدی در خصوص خدمات ارائه شده طرح ۷۲۴ نیز گفت: ۲۱۳ مورد طرح ۷۲۴ برای رسیدگی به سکته های مغزی انجام شده که ۱۲۷ نفر از موارد مرد و ۸۶ نفر خانم بودند. همچنین تعداد ۲۲۹ ماموریت احیای قلبی انجام شده که از این تعداد ۱۵۸ نفر مرد و ۷۱ نفر خانم بودند.

خالدی در ادامه در خصوص خدمات ارائه شده در طرح ۲۴۷ نیز گفت: ۱۹۰ مورد مربوط به سکته قلبی صورت گرفته که از تعداد کل ۱۲۸ نفر مرد و ۶۲ نفر خانم بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نیز اظهار کرد: ۸۸ هزار و ۸۰۰ ماموریت صورت گرفته که از تعداد کل ۱۴ هزار و ۶۰۱ مورد آن ترافیکی و ۷۴ هزار و ۱۸۲ مورد غیر ترافیکی بودند. در موارد ترافیکی ۳۳۱۹ نفر در محل درمان شدند و ۱۱ هزار و ۹۲۵ نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند همچنین در ماموریت های غیر ترافیکی نیز ۲۸ هزار و ۹۱۹ نفر در محل درمان و ۲۹ هزار ۷۶۲ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در این مدت ۲۸۰۰ نفر نیز به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حوادث ترافیکی که طی مدت اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰ رخ داده است گفت: تعداد کل ماموریت های انجام شده ۱۴ هزار و ۶۰۱ مورد بوده است که ۶۵ درصد آن در معابر شهری، ۳۰ درصد آن در معابر برون شهری، چهار درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر محل ها رخ داده است.

وی ادامه داد: در این ماموریت ها ۱۱ هزار و ۷۸ نفر آقا و ۴۲۹۹ مورد خانم بودند. در مجموع ۱۵ هزار و ۲۴۴ نفر دچار مصدومیت شدند که ۳۳۱۹ نفر در محل درمان و ۱۱ هزار و ۹۲۵ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی گفت: استان تهران با ۲۰۵۰ مورد بیشترین ماموریت و استان خراسان رضوی با ۱۰۰۲ مورد بیشتری مصدوم اعزامی را داشته است.

خالدی افزود: ۱۱ هزار و ۸۹۱ مورد به صورت زمینی و ۳۴ مورد به صورت هوایی به مراکز درمانی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حوادث غیر ترافیکی در طرح سلامت نوروزی نیز گفت: ۷۴ هزار و ۱۸۹ مورد حادثه غیرترافیکی رخ داده که ۶۰ درصد آن در معابر شهری، ۲۶ درصد معابر برون شهری، ۱۳ درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر معابر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در این ماموریت ها ۵۸ هزار و ۶۸۱ نفر مصدوم شدند که ۲۸ هزار و ۹۱۵ نفر درمان در محل و ۲۹ هزار و ۷۶۲ مورد به مراکز درمانی اعزام شدند. از این تعداد ۳۴ هزار و ۶۱۵ مورد آقا و ۲۵ هزار ۶۵۵ نفر خانم بودند.

وی تاکید کرد: بیشترین علت ماموریت های انجام شده مشکلات قلبی و تنفسی بوده که ۱۷ درصد ماموریت ها را به خود اختصاص داده است. ۲۹ هزار و ۷۲۳ مورد به صورت زمینی و ۳۹ مورد به صورت هوایی انجام شده است.

خالدی درباره خدماتی که در ایستگاه های سلامت انجام شده است گفت: تعداد کل مراجعات به ایستگاه های سلامت ۲۸۰۰ مورد بوده است که از تعداد کل ۳۷۶ مورد ترافیکی و ۲۴۴۲ مورد غیر ترافیکی بوده است. از تعداد کل حوادث ترافیکی ۱۸۰ مورد در محل درمان و ۱۹۶ مورد به مراکز درمانی اعزام شدند. در حوادث غیر ترافیکی نیز ۱۹۸۷ نفر در محل درمان و ۴۸۳ مصدوم به مراکز درمانی نیز اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار