ایران و ارمنستان بر خروج تروریست‌ها از منطقه تاکید کردند

تهران (پانا) - معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه، در سفر به ارمنستان با مقام‌ها و همتایان ارمنی خود دیدار کرد و دوطرف برتقویت و توسعه روابط تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ایران و ارمنستان بر خروج تروریست‌ها از منطقه تاکید کردند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محسن بهاروند و آرمن غوندیان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان، تقویت و توسعه روابط دو کشور از جمله در حوزه همکاری‌های حقوقی، پیشبرد اسناد در دست بررسی دو کشور، به‌روزرسانی برخی اسناد دیگر و نیز وضعیت رود ارس را مورد بحث و بررسی قرار دادند و درباره مسائل منطقه‌ای، حضور گروه‌های تروریستی در منطقه را غیر قابل پذیرش دانسته و بر ضرورت خروج آنها از منطقه تاکید کردند.

در دیدار بهاروند با آپیتونیان معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه ارمنستان نیز گفتگوهای مفصلی درباره همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی انجام شد. موضوعات منطقه‌ای، مسائل مربوط به حقوق بشر، همکاری‌های فرهنگی و مبارزه با تروریسم از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار درباره آن رایزنی شد.

در دیدار معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با آرمن سیمونیان معاون وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان، مسائل مربوط به این وزارتخانه در سایه تحولات اخیر در منطقه به ویژه مفاد مربوط به رفع انسداد از محورهای مواصلاتی منطقه در بیانیه سه‌جانبه روسیه، ارمنستان و آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین درباره همکاری دو کشور در موضوع ایجاد مسیر شمال - جنوب در خاک ارمنستان، برنامه کشورهای منطقه برای ایجاد مسیر مناسب میان خلیج فارس و دریای سیاه، همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و زیرساخت‌ها رایزنی کردند.

بهاروند همچنین در مسیر زمینی بازگشت از ارمنستان به میهن اسلامی، در شهر کاپان با ملیکست بوغوسیان استاندار سیونیک دیدار و درباره مسائلی از جمله وضعیت راه مواصلاتی بین دو کشور، راه‌اندازی منطقه آزاد مغری و نیز گسترش همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی دو کشور گفتگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار