مجتبی کچویی*

دشت ورامین در سالی که گذشت

ورامین (پانا) - افتتاح آزادراه چرمشهر،آبیک قزوین در سال ۱۳۹۹ یکی از افتتاح‌های مهم و تاثیرگذار کشوری بود که تاثیر مهمی بر دشت ورامین و به ویژه شهرستان ورامین خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دشت ورامین در سالی  که گذشت

سال ۱۳۹۹ با تمام سختی‌ها به پایان رسید. سالی که شاید کرونا در تمام خوشی و ناخوشی‌ها تیتر اول زندگی مردم بود. زندگی که با تمام سختی‌هایش از ماسک زدن تا کسادی بازار که خیلی‌ها را ورشکست کرد و گرانی‌ها گذشت.

با تمام بالا و پایین‌های آمارهای کرونایی که در بدترین حالت به مرگ ۴۹۵ نفر در روز رسید تا روزهایی که به ۳۰ نفر در روز رسیده بود و بسیاری از مردم عزیزانشان را بر اثر بیماری از دست دادند و من هم یکی از آنها بودم که پدر عزیزم را بر اثر این بیماری لعنتی از دست دادم و بدترین سال زندگیم رقم خورد اما همه اینها گذشت .

از کرونا که بگذریم خرداد ماه یکی از مهم ترین تغییرات سیاسی در دشت ورامین اتفاق افتاد. تغییری که منجر شد حسین نوش آبادی هفت خرداد و و پس از دوازده سال وقفه دوباره بر کرسی سبز مجلس حوزه دشت ورامین تکیه بزند و فصل جدیدی را در حوزه نمایندگی دشت ورامین رقم زند . تغییری که با گذشت ۹ ماه از آن هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد ایشان زود است.

سالی که گذشت سال کبیسه بود سالی که یک روز از سال‌های قبلش بیشتر داشت همانطور که می‌دانیم کبیسه از کبس گرفته شده و به معنای پر کردن و پرکردن چاه از خاک است اما کاسبان چاه بدهکاری برای خودشان کندند و چاهی پر نکردند.

سالی که هم برخی مسئولین و هم مردم معتقدند بدترین سال برای کسبه بود . از یک طرف گرانی‌ها و از طرف دیگر کرونا دست و بال مردم را برای خرید بست.

درسال ۱۳۹۹ و در حوزه کشاورزی در ورامین بیشترین تولید گندم را در سالهای اخیر شاهد بودیم که بیش از ۶۰ هزار تن گندم بدون سن زدگی برداشت شد و با خرید تضمینی گندم از سوی دولت اطمینان خاطری برای کشاورزان ایجاد گردید در حالی پس از چند ماه کشاورزان با افزایش قیمت در بذر و سم و ... کامشان تلخ شد.

دامداران دشت ورامین امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های حوزه پرورش دامشان رقم خورد. سالی که دامداران با افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی مواجه شدند و در تنگنای سختی قرار گرفتند تا جایی دام‌هایشان را دانه دانه فروختند و نهاده دامی خریدند تا سال را به پایان برسانند.

در حوزه ورزش با آنکه سروقامتان والیبال ورامین نتوانستند قهرمانی را برای مردم ورامین کسب کنند ولی تیم والیبال نشسته شهرداری ورامین توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند و قهرمان لیگ والیبال نشسته کشور شود. تکواندوکاران ورامینی توانستند با هدایت پیام خانلرخانی که افتخار ورامین و سرمربی تیم ملی تکواندو کشور است قهرمان لیگ برتر تکواندو ایران شوند. افتخار آفرینی‌های جوانان پرتاب وزنه ورامین هم لبخند را بر چهره مردم آورد.

یکی دیگراز اتفاقات مهمی که در حوزه ورزش در دشت ورامین اتفاق افتاد انتقال دوباره تیم ستارگان ورامین یا همان منصوری قرچک به دیار اصلی بود با تمامی کش و قوس‌های فراوان تیم ستارگان ورامین به قرچک انتقال یافت در حالی که ستارگان ورامین در سال ۱۳۹۸ با کسب رتبه چهارم در لیگ برتر توانست رتبه مطلوبی را کسب کند اما حضور یافت فقط توانست برای بقا بجنگد و سهمیه لیگ برتری را از دست ندهد. انتقال سهمیه لیگ یکی شهرداری قرچک به بنیاد شهید و تاسیس تیم شهید ستاری یکی دیگر از اتفاقات و تغییرات در سال ۱۳۹۹ دشت ورامین بود.

در سال ۹۹ شاهد افتتاح یکی از مراکز مهم در شهرستان بودیم که در در سطح استان تهران بی‌نظیر و کمیاب بود و آن هم ایجاد یک مرکز اشتغال زایی و کارآفرینی باغ نوآوری بود که این مرکز با حضور معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور دکتر ستاری افتتاح شد و مدیریت این مجموعه بر عهده دکترفیروزی است،

در حوزه شهری افتتاح بخشی از کمربندی جنوبی از مهمترین افتتاح‌های شهری بود .آنهم در سالی که شهرداری افتتاحیه کمی داشت و توقعات را در ورامین بالا برد و انتظارات را برای سال ۱۴۰۰ از شهرداری ورامین بیشتر کرد که شهرداری ورامین تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه کمربندی جنوبی خلیج‌فارس داشته باشد.

افتتاح آزادراه چرمشهر،آبیک قزوین در سال ۱۳۹۹ یکی از افتتاح‌های مهم و تاثیرگذار کشوری دیگری بود که تاثیر مهمی بر دشت ورامین و به ویژه شهرستان ورامین خواهد داشت. افتتاح این آزادراه ورامین را از بن بستی جاده‌ای در آورد اما افتتاح آزاد راه دیگر از قم و اتصال آن آزادراه حرم تا حرم تا پردیس نیز که از دشت ورامین عبور خواهد کرد اتفاقات مهم و خوبی را برای دشت ورامین رقم خواهد زد.

آغاز فرایند انتخابات ، ثبت نام کاندیداها و داغ شدن تنور انتخابات شوراها در دشت ورامین از آخرین اتفاقات در دشت ورامین بود. انتخابات شوراها با کاندیداتوری ۱۰۰ نفری در شهر ورامین ، ۶۴ نفری در پیشوا ، ۱۲۵ نفری در قرچک ، ۲۵ نفری در جلیل آباد و ۱۶ نفری در جوادآباد پیگیری شد. حال بایستی منتظر ماند و دید کدام یک از سوی مردم انتخاب خواهند شد و به عنوان نماینده مردم در صحن علنی شورا حضور پیدا خواهند کرد.

در نهایت با تمامی مشکلات ،سختی‌ها، خوشی‌هاو ناخوشی‌هاسال ۹۹ به پایان رسید برای سال ۱۴۰۰ سالی پر از برکت سلامتی ، خوشی و نابودی کرونا و عادی شدن زندگی‌ها برای شما آرزومندم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار