ادامه کارشکنی‌ها علیه فوتبال ایران؛ میزبانی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از فولاد گرفته شد

فولاد به استقبال حذف و محرومیت بزرگ می‌رود؟

تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه سیاست‌های خود برای کمک به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، میزبانی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را از ایران گرفت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ادامه کارشکنی‌ها علیه فوتبال ایران؛ میزبانی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از فولاد گرفته شد

توئیتر رسمی باشگاه العین امارات دقایقی قبل به صورت رسمی اعلام کرد دیدار این تیم و فولاد ایران در مرحله‌ پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا طبق برنامه قبلی در شهر ریاض برگزار خواهد شد.

این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا که بدنبال تصمیم‌های قبل این نهاد در حمایت ویژه از اعراب حاشیه خلیج فارس گرفته شده است، در ادامه سیاست‌های اخیر این کنفدراسیون است. AFC طی یک ماه اخیر ایران را از میزبانی در انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 و همچنین مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 محروم کرده بود.

نکته اصلی درباره سلب میزبانی از فولاد ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در این است که چندی پیش مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان به صورت رسمی اعلام کرده بود تیم‌های ایرانی تنها در صورتی برای حضور در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان خواهند شد که این کشور هم متعهد شود از این به بعد برای برگزاری دیدارهای فوتبال به ایران سفر کند تا ماجرای برگزاری دیدارهای ایران و عربستان در کشور ثالث به پایان برسد.

تیم‌های فوتبال باشگاهی عربستانی از سال 1394 بدنبال حمله عده‌ای خودسر به سفارت این کشور با حمایت فدراسیون فوتبال این کشور توانستند از کنفدراسیون فوتبال آسیا و سپس دادگاه عالی حکمیت ورزش حکم برگزاری دیدارخای این تیم‌ها مقابل تیم‌های ایرانی را در کشور ثالث بگیرند و این حکم تا به امروز هم اجرا شده است.

البته ظهر دوشنبه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرده بود ایران موضوع سلب میزبانی از تیم‌های فوتبال را که تصمیمی سیاسی است به کمیته بین‌المللی المپیک ارجاع خواهد داد تا این کمیته به موضوع ورود کند، البته با توجه به اینکه در برنامه اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های فولاد ایران و العین امارات باید روز 18 فرودین دیدار مرحله پلی‌آف را برگزار کنند، احتمال اعلام نظر توسط IOC تا این تاریخ کم است و باید دیدار آیا وزارت ورزش و جوانان مجوز سفر فولاد به عربستان را صادر خواهد کرد یا این تیم در پلی‌آف شرکت نخواهد کرد.

در صورت عدم حضور فولاد ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، این تیم علاوه بر اینکه فرصت حضور در مرحله گروهی را از دست خواهد داد؛ با محرومیتی سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو خواهد شد. گفته می‌شود میزان محرومیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدم حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته، علاوه بر جریمه نقدی سنگین، سه فصل محرومیت از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار