مسافران مشکوک در اردبیل قرنطینه می‌شوند

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در صورت مشاهده هر گونه افراد مشکوک باید سریعاً اقدامات قرنطینه بیماران انجام شود تا از ابتلای دیگران جلوگیری به عمل آید.

کد مطلب: ۱۱۷۲۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مسافران مشکوک در اردبیل قرنطینه می‌شوند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ،شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان اظهارکرد: شناسایی ویروس انگلیسی در روزهای آینده با اعمال محدودیت‌ها و پروتکل‌های جدید اعمال شده و در این زمینه نیاز است تا پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسافران به خوبی و کامل رعایت شود.

او بیان کرد: با توجه به این که در استان اردبیل احتمال مسافرت و مهمانی وجود دارد و این استان در شرایط زرد کرونایی به سر می‌برد به همین منظور نیاز است با شناسایی افراد مشکوک و رسیدگی به وضعیت موجود پایگاه‌های سنجش کرونا و بیماریابی تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه افراد مشکوک باید سریعاً اقدامات قرنطینه بیماران انجام شود تا از ابتلای بیماران جلوگیری به عمل آید که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

حبیب‌زاده ادامه داد: کنترل و پایش دقیق مسافران در حال حاضر یکی از اولویت‌های اساسی است تا از ابتلای بیماری در ایام نوروز جلوگیری به عمل آید و وضعیت به شرایطی نرسد که استان‌های درگیر کرونا از کشورهای عراق و خوزستان زمینه‌ساز شیوع کرونا در استان شوند.

او تصریح کرد: جداسازی و قرنطینه بیماران درگیر در ایام نوروز باید با جدیت انجام یابد و در این زمینه با آغاز طرح شهید سلیمانی امید داریم تا مشکلات از وضعیت کنونی فراتر نرود و بتوانیم وضعیت را کنترل و مدیریت کنیم، چرا که این مسئله نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه و اساسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: از طرفی بستری مصدومان چهارشنبه آخر سال در مراکز درمانی استان وضعیت سخت‌تری را برای کادر درمان رقم زده و آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه هستند و فضای بستری تا حدود قابل توجهی افزایش یافته است، در حالی که بیماران کرونایی در اولویت هستند.

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این باره گفت: توانمندی‌های بالای اصناف در وضعیت اقتصادی تأثیرگذار بوده و درصدد هستیم تا آن را به سمت راندمان بالا پیش ببریم و مشکلات اقتصادی را با برخی طرح‌ها و برنامه‌ها جبران کنیم.

او تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از مشکلات بازاریان و اصناف به دلیل به تعویق افتادن چک‌ها و مشکلات مالیاتی با دغدغه‌هایی مواجه شده بود که با همدلی و وحدت توانستیم این مشکلات را برطرف کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: ویروس کرونای انگلیسی در استان اردبیل شناسایی شده بود که با نظارت‌های به عمل آمده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصدد هستیم هر چه سریع‌تر مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار