جانبازی که پس از سه روز و سه شب اسیری از دست دشمن فرار کرد

مشهد(پانا)- برخی جانبازان به دلیل شیمیایی بودن مشکلات تنفسی شدیدی دارند که متاسفانه بعضی از مردم این قضیه را درک نمی کنند و با استفاده از دخانیات در خیابان ها برای این گروه از جانبازان مشکل آفرینی می کنند .

کد مطلب: ۱۱۷۲۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جانبازی که پس از سه روز و سه شب اسیری از دست دشمن  فرار کرد

تورج کرم زاده جانباز شیمیایی25درصد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

وی همزمان با ایام ماه شعبان و گرامیداشت روز جانباز درگفتگو با خبرنگار پانا گفت: پس از چند بار حضوردر جبهه، چند مرحله مجروح شدم یکی در کربلای 4 و 5 در جزیره ی باوریند سال 1365 شیمیایی شدم و همچنین اصابت ترکش به بدنم در منطقه سوسنگرد جزیره هورالعظیم سال1366 در اون منطقه هم دوباره شیمیایی شدم .
وی با اشاره به بهترین خاطره خود در زمان حضور در جبهه گفت : خاطرات زیادی دارم . در محاصره نظامی دشمن قرار گرفتیم و اسیر شدم. اما پس ازسه روز و سه شب اسیر بودن از اسارت دشمن موفق به فرار شدم.
وی گفت: در زمان جنگ فرمانده دسته دوم ۲۲ نفره را فرماندهی می کردم به کمک برادران آل نبی توانستیم ۲۵ تانک عراقی را در یک روز شکار کنیم و در مجموع ۷۰ بار پاتک و تکه دشمن را خنثی کردیم.
وی در خصوص مشکلات جانبازان افزود: هزینه درمان افراد شیمیایی خیلی سنگین است و برخی هزینه های درمان را بنیاد جانبازان متقبل می شود و تامین می‌کند .
وی عنوان کرد: من35 سال است که جانباز هستم. افراد جانباز مشکلات زیادی دارند مانند اینکه داروهایی که مصرف می کنند چون در تحریم هستیم داروهای خیلی خوبی نیستند از بنیاد جانبازان هیچ حقوقی دریافت نمی کنم و به دلیل شیمیایی بودنم مشکلات تنفسی دارم که متاسفانه برخی از مردم این قضیه را درک نمی کنند و با استفاده دخانیات در خیابان ها برای این گروه از جانبازان مشکل آفرینی می کنند، دست هایم بر اثر شیمیایی بودنم خشکی بیش از حد دارد که سبب ترک های عمیق شده است.

مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار