ابتلای یک نوزاد به بیماری کرونا در کهگیلویه

بی‌توجهی نسبت به مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در روستاهای کهگیلویه ادامه دارد

یاسوج (پانا) -سن ابتلا به کرونا در کهگیلویه کاهش یافته به طوری که یک نوزاد در لیست موارد جدید ابتلا در این شهرستان گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای یک نوزاد به  بیماری کرونا در کهگیلویه

مدیر مرکز بهداشت کهگیلویه در نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با اشاره به سرایت بیماری کرونا به افراد کم سن و سال گفت: سن ابتلا به کرونا از شیرخواره تا سالمند را شامل می‌شود به طوری که یک نوزاد در لیست موارد جدید مثبت کرونایی وجود دارد.
لطف‌الله افروشته با ابراز نگرانی از رکورد زنی آمار مبتلایان روز گذشته افزود: دیروز سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۷۰ نفر مثبت قطعی کرونا گزارش شد، این در حالی است که از ابتدای شیوع این ویروس چنین آماری در یک روز وجود نداشت.
وی ادامه داد: با پیگیرهای انجام شده مشخص شد ۵۵ نفر از مبتلایان طی ۱۶ روز اخیر از سه مراسم عزاداری درگیر ویروس شده بودند.
افروشته با بیان اینکه بی‌توجهی نسبت به مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا، عامل بالا رفتن آمار شده است، افزود: در روستا‌ها نسبت به دستورالعمل‌ها کمتر توجه می‌شود.
افراشته با ابراز گلایه در خصوص اینکه با وجود محدودیت‌های برگزاری مراسم تشییع، اما همچنان استفاده از نوازنده و شرکت گسترده در مراسم رواج دارد، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا شیوه برگزاری مراسم‌های عزاداری مورد انتقاد بوده اما هنوز کنترل نشده است.

مدیر مرکز بهداشت کهگیلویه با تاکید بر اینکه تعطیلی آرامستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: در هیچ روستایی این مصوبه اجرایی نشده و شهرداران و دهیاران نباید اجازه ترخیص میت بدون مجوز کتبی شبکه بهداشت را بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار