برگزاری مرحله نهایی مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی دراستان اصفهان

اصفهان (پانا)- مرحله نهایی مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی، در استان اصفهان با حضور مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، عباس زهیری رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان و تیم‌های شرکت‌کننده در دو بخش به صورت مجزا برای دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر در مرکز رفاهی فرهنگی شماره 3 اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله نهایی مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی دراستان اصفهان

مرحله نهایی مسابقات مناظره دانش آموزی در استان اصفهان به صورت مجزا در بخش پسران و بخش دختران برگزار شد. در بخش پسران تیم های منطقه امامزاده و منطقه مهردشت در مورد تاثیر مفاهیم کتب درسی بر تربیت دانش‌آموزان باهم به مناظره پرداختند. در بخش دختران تیم های منطقه شهرضا و منطقه فلاورجان در مورد اثر بخشی تربیتی محتوای مهارت های تشکیلاتی موجود در یک رقابت تنگاتنگ به مناظره پرداختند.

این برنامه جذاب با رقابت بسیار دیدنی تیم‌های شرکت کننده برگزار شد.

در آغاز جلسه عباس زهیری، مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان گزارشی از نحوه برگزاری این دوره از مناظرات که به صورت ویدئو کنفرانس تا مرحله نیمه نهایی برگزار شده بود ارائه کرد.

سپس مهدی اسماعیلی، معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زبان به عنوان کلید شخصیت انسان و دریچه روح انسان است. دقت که کنیم متوجه می شویم هر کلامی که از دهان ما خارج می شود و هر کلامی که ما مطرح می کینم چه تاثیری در خودمان و دیگران دارد و این مسئولیت انسان را بسیار سنگین می کند که چه کلامی را بر زبان بیاورد.

وی افزود: مناظره و این گفت و گوها برای ما مهم است، از شما می خواهم به عنوان تمرینی سعی کنید با دیگران تعامل داشته باشید و این گفت و گو و مناظره را در سطحی بالاتر و در سطح جامعه افزایش دهید. باید همیشه این گفت و گوها دوستانه باشد، ائمه هم ما را سفارش کرده اند به اینکه اگر با دشمنانتان هم قصد صحبت کردن و بحث کردن دارید، با روشی درست و دوستانه بحث کنید.

اسماعیلی تصریح کرد: بحث نباید منجر به نزاع شود. وقتی بحثی را مطرح می کنیم، در آن اختلاف نظر داریم. این درگیری باید دوستانه باشد و استدلال بیاورید. در مناظره شخصیت خودتان را با بیان خودتان معرفی می کنید، میزان فکر،عقل و درایت خودتان را مشخص می کنید که چقدر توانسته اید مطالعه کنید و چقدر دانش دارید، از یک طرف بحث و استدلال آوردن شما باید دوستانه باشد و در مسیر دوستانه بتوانید تعاملی سازنده داشته باشید. در هر صورت مناظره یعنی اینکه افکارمان را به هم نزدیک کنیم، بسیاری از مسائل اجتماعی را می توان به این شکل حل کرد.

معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در اصل ما با کمک سازمان دانش آموزی این مسئله را دنبال می کنیم که ما باید در موضوعات مختلف گفت و گو کنیم و پس از گفت و گو به یک همدلی برسیم. در پایان از زحمات همه ی عزیزان تشکر می کنم و پیشاپیش عید نوروز را به همه شما تبریک می گویم.

شایان ذکر است این برنامه از طریق کانال مدرسه پیشتازان استان اصفهان و کانال ساپ سازمان دانش آموزی به صورت زنده پخش شد.

خبرنگار: حسن تقیان، رهافتوح

عکاس: نگار حسن پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار