رزاقی خبر داد

ورود مدارس متوسطه شاهد به حوزه مهارت‌آموزی

تهران (پانا) - مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرد در سال آتی بخشی از دبیرستان‌های شاهد وارد مهارت آموزی شوند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود مدارس متوسطه شاهد به حوزه مهارت‌آموزی

محمدرضا رزاقی در مصاحبه با بخش «باسخنگویان» برنامه «رویداد» ضمن ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در سال 99، گفت: در قالب طرح شاهد که شامل دانش آموزان فرزند شهید، جانباز و آزاده است، کارهای انجام گرفته بر عهده وزارت آموزش و پرور و وزارتخانه های بهداشت و آموزش عالی و نیز حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی این طرح بود، افزود: آموزش و پرورش باید نسبت به ارتقای مدارس شاهد اقدام کند و استاندارد سازی آن را در دستور کار بگذارد و ما از سال 96 این موضوع را با مدیران مدارس پی گرفتیم.

رزاقی سند تحول آموزش و پرورش را محور اصلی این تحولات عنوان کرد و گفت: کارگاه هایی در 32 استان با حضور مدیران مدارس برگزار کردیم و در استان ها قریب سه دوره برگزار شد.

وی با بیان اینکه 1350 مدرسه شاهد در سطح کشور با رعایت شناسنامه مذکرو، چارچوب فعالیت ها را در قالب استاندارد مشخص انجام می دهند، گفت: طرح تدبیر و تعالی نیز ملی برگزار می شود.

رزاقی علی رغم بحث کرونا، محقق کردن مفاد این شناسنامه را از اقدامات شاخص نهاد تحت مدیریت خود در سال جاری عنوان کرد و افزود: حدود دو ماه و نیم در قالب ویدئو کنفرانس نسبت به رفع مشکلات و بررسی فعالیت مدارس شاهد مرتبط با شناسنامه، فعالیت داریم.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: خداراشکر 1350 مدرسه شاهد در کشور با استفاده از این شناسنامه به سمت سبکی منسجم در اداره و برنامه ریزی پیش می روند.

رزاقی همچنین در خصوص گام دوم در راستای ارتقای فعالیت های کیفی در سال جدید گفت: مدارس باید نسبت به نقطه ورود، در پایان سال جهش داشته باشند.

وی همچنین نرم دانش آموزی را در مدارس شاهد مشابه سایر مدارس عنوان کرد و گفت: ما آزمون ورودی نداریم ولی سطح توقع، کمتر از مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و لذا مدارس شاهد پس از این دو مدرسه در تمام استان ها مورد اقبال و توجه مردم هستند.

رزاقی در پایان پیش بینی کرد در سال آتی بخشی از دبیرستان هاش شاهد وارد مهارت آموزی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار