«وداع» از سینا شبان‌پور منتشر شد

تهران (پانا) - «چهارمضراب وداع» از ساخته های سینا شبان‌پور، در قالب یک موزیک ویدیو منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
«وداع» از سینا شبان‌پور منتشر شد

«سینا شبان‌پور» در خصوص این اثر گفت: «چهار مضراب وداع» اثری است که حدود ۲ سال از آغاز حیات آن می گذرد‌ و از بدو تولدش با حس و حالی متفاوت نه تنها برای من بلکه برای تمام افرادی که بخش‌هایی از آن‌را به نحوی شنیدند بود.

وی افزود: تصوری که از «وداع» در ذهن من بوده و هست منعکس‌کننده‌ی نوری از گذشته برای روشنگری مسیر هنری آینده‌ی من است و از این رو‌ بسیار برایم من ارزشمند بوده و دارای جایگاهی ویژه در آثارم می باشد.

شبان‌پور با اشاره با ساختار دستگاهی این اثر ادامه داد: ابوعطا در گوش من زمزمه‌ بخش وسیعی از زندگی ام است که ریشه در کودکی من با صدای تار استاد شهناز و نی استاد کسائی و بزرگانی از این دست دارد که با شنیدن اندک نغماتی از آن به دنیایی ماورائی قدم می گذارم. به نظر من آواز «ابوعطا» فضایی بی‌نظیر در موسیقی کلاسیک ایرانی است و وصف مقدار علاقمندی شخصی بنده به این فضا در کلام نمی گنجد.به همین دلیل «وداع» در مایه‌ی «ابوعطا» ساخته و اجرا شده است.

این موزیسین که قطعه وداع را همزمان با سالروز تولد سی سالگی اش منتشر می کند با اشاره به این موضوع نیز عنوان کرد: تحول ایجاد شده در من سبب شد تا به فکر انتشار این اثر به صورت رسمی و در زمانی خاص نسبت به هر زمان عادی دیگر و ارج‌نهادنی ویژه درخور این قطعه باشم که در نهایت پس از تامل بسیار، پایان سی‌سالگی‌ام را بهترین زمان برای انتشار این اثر انتخاب کردم؛ زیرا این تحولات در جنبه‌ های دیگر زندگی ام نیز به چشم می خورد و با این اتفاق این فصل و پاراگراف از زندگی بسته شده و آغازی متفاوت رقم خورد.

وی کارگردانی بخش تصویری کار را بر عهده داشته و همچنین موسسه‌ شهنواز به مدیریت امین جهانگیری در مسیر انتشار رسمی این قطعه با من همگام بودند که سپاسگزار محبت بی‌دریغ این دوستان عزیزم هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار