فرماندار نیكشهر:

احداث سدهای كوچك راه مقابله با خسارتهای سیل در نیكشهر است

خبرگزاری پانا: فرماندار نیكشهر گفت: احداث سدهای كوچك با حجم مخزن كمتر از 30 میلیون متر مكعب راهكار اساسی برای مقابله با سیلاب های مخرب در این شهرستان است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، صاحب گل صالحی در جلسه شورای اداری نیكشهر گفت: برآوردهای اولیه حاكیست سیل اخیر در این شهرستان افزون بر 130 میلیارد ریال خسارت به زیرساختهای شهری و روستایی اعم از راه، برق، كشاورزی، سازه های آبی و آبخیزداری و واحدهای مسكونی وارد كرده است.

وی گفت: مطالعه و احداث سد بر روی رودخانه های شگیم، تنگ سرحه، شیرآباد، گرگان، مته سنگ، ملوران، كوچینك، زاران غریب آباد، كوراندپ، بنت، مسكوتان نه تنها آثار تخریبی سیل را كاهش می دهد بلكه به ذخیره آب، تغذیه منابع زیرزمینی و توسعه كشاورزی و اشتغال نیكشهر منجر می شود.

وی گفت: 90 درصد سكونتگاههای روستایی و اراضی كشاورزی نیكشهر در حاشیه رودخانه های فصلی قرار دارند كه با احداث سد و آب بندها تخریب و خسارات ناشی از طغیان آنها كاهش می یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: سالانه در سطح حدود پنج هزار هكتار نخیلات نیكشهر 42 رقم خرما و افزون بر 25 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی با اشاره در پیش بودن هفته دولت از مسوولان نیكشهر خواست هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای جمع بندی طرحهای آماده بهره برداری به منظور افتتاح در هفته دولت را به عمل آورند.

فرماندار نیكشهر با تاكید بر ضرورت تكریم هر چه بیشتر ارباب رجوع در ادارات این شهرستان، برنامه ریزی به منظور انعكاس خدمات دولت در منطقه را خواستار شد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش آبرسانی به شهرك صنعتی نیكشهر را مورد تاكید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار