فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان:

افزایش تماس تلفنی با 110 نشان از اعتماد مردم به پلیس است

شیروان (پانا) - عملکرد یکساله فرماندهی نیروی انتظامی شیروان در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان تشریح شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تماس تلفنی با 110 نشان از اعتماد مردم به پلیس است

محمد روهنا با بیان تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال نو گفت: در سال 1399 حدود 27086 تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ توسط شهروندان صورت گرفته است و همکاران ما نیز در این بخش توانسته اند ماموریت های خود را به نحو احسن انجام بدهند، که این آمار نشان دهنده افزایش حدود 5 درصد تماس، نسبت به سال گذشته بوده که به طور میانگین در هر ماه ۲۷۰۰ تماس و روزانه نیز بین ۸۰ تا 100 تماس تلفنی است که این نشان از کثرت ماموریت در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه همچنان تردد شبانه از ساعت 21 شب تا ساعت ۳ بامداد ممنوع بوده و در صورت مشاهده با افرادی که رعایت نکنند اعمال قانون خواهند شد افزود: در صورت ایجاد مزاحمت توسط موتورسیکلت سواران مزاحم نیز وسایل نقلیه آنان، تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان گفت: از همه همشهریان و شهروندان عزیز درخواست می شود که در پایان سال جاری، مسائل ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده و از هرگونه تجمع خودداری کنند.

وی در ادامه از برخورد و دستگیری هشت نفر از فروشندگان مواد محترقه همراه با کشف ۶۵۰۰ قلم و تحویل آنان به مراجع قضایی خبر داد و افزود:

در بخش سرقت ۴۹ درصد افزایش کشف، نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته‌ایم که بیشتر سرقت ها به صورت خرد و از اماکن خصوصی و خانه باغ ها بوده است که از مردم عزیز درخواست می شود تمهیدات لازم را در جهت حفاظت و نگهداری از اموال خود در نظر بگیرند.

روهنا گفت: در بخش سرقت از مغازه ها ۹۶ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۰۰ درصد، اماکن ۶۷ درصد و در سایر سرقت ها ۱۳۴ درصد، انواع مواد مخدر ۵ درصد و انواع سیگار نیز ۱۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان افزود: در بخش تصادفات درون شهری منجر به فوت ۳۳ درصد، منجر به جرح ۱۶ درصد، منجر به خسارت ۹۶ درصد، منجر به صدمه ۱۰ درصد و در مجموع ۸۲ درصد و نیز در تصادفات برون شهری منجر به فوت ۳۷ درصد، منجر به جرح ۲۳ درصد، منجر به صدمه ۲۳ درصد و در مجموع ۲۴ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی گفت: تعداد دستگیر شدگان به جرم سرقت، مالی، معتادین، خرده فروشان، قاچاقچیان و... در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد و در کل جرایم ۴۲ درصد افزایش داشته ایم که این نشان از تلاش همه همکاران ما در این حوزه است.

روهنا در بخش پلیس فتا نیز بیشتر جرایم حادث شده در این بخش را شامل انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، برداشت اینترنتی غیرمجاز، دسترسی به داده ها، کلاهبرداری های رایانه ای، مزاحمت های اینترنتی اعلام کرد و افزود: در طول ۱۱ ماه گذشته ۹۱ درصد پرونده ها منجر به کشف شده و بیشترین وقوع جرم در این بخش مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی و دسترسی به داده ها و کلاهبرداری اینترنتی بوده است که در اینجا از همه شهروندان عزیز درخواست می شود نسبت به رعایت مسائل ایمنی و استفاده از رمزهای بانکی، هوشیاری بیشتر و دقت لازم را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان گفت: در تعطیلات نوروزی تردد از سایر شهرها به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

وی در پایان با اشاره به افزایش صندوق های رأی در انتخابات سال آینده، از افزایش تعداد نیروهای انتظامی نیز در امر برگزاری انتخابات سال 1400 خبر داد و افزود: انشالله بتوانیم آسایش و کمال امنیت را برای مردم عزیز داشته باشیم.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار