فرماندار انزلی:

برپایی چادر در پارکها و اماکن تفریحی محدوده شهری انزلی ممنوع است

رشت (پانا) - فرماندار انزلی از ممنوعیت برپایی چادر در پارکها و اماکن تفریحی، سواحل، محدوده شهری و مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت مهمترین دلیل آن عدم امکان نظارت مناسب بر وضعیت مسافران است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برپایی چادر در پارکها و اماکن تفریحی محدوده شهری انزلی ممنوع است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری انزلی، اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد کرونا شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: مسیرهای ورودی و خروجی شهر بسته نخواهد شد و در خصوص مسیرهای منتهی به سواحل هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد ضمن این که کامیون های حمل مواد سوختی و کامیون های حامل ارزاق عمومی تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شوند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت های بسیار شدید برای ترددهای شبانه تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا کشور برگه های تردد با اولویت کادر درمان و پزشکی صادر می شود تا کادر درمان بتوانند در صورت نیاز در طول شبانه روز تردد داشته باشند.

وی افزود: این برگه های تردد برای کادر درمان و نیروهای خدماتی متخصص صادر می شود و در سایر موارد محدودیت های تردد در همه موارد بویژه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد برقرار خوهد بود.

میرغضنفری ادامه داد: بازرسان اداره صنعت معدن تجارت در ایام عید نوروز بر وضعیت شلوغی بازار و مراکز خرید نظارت داشته باشند و با حضورشان شریط را طوری مدیریت کنند که مردم آگاهانه و با رعایت چارچوب ها و پروتکل های بهداشتی به خرید بپردازند.

وی در خصوص نحوه فعالیت های گروه های موسیقی نیز گفت: مجموعه هایی که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند می توانند در رستورانها و مراکز تفریحی با ۵۰ درصد ظرفیت به مدت دو ساعت از ساعتهای ۹ تا ۱۱ شب با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرای برنامه بپردازند.

وی خواستار تشکیل کارگروه رسانه ای برای اطلاع رسانی و ارسال پیام های فرهنگی در ایام عید نوروز شد و خاطر نشان کرد: مردم با همراهی خود در اجرای مصوبات یاور مسئولان بوده و در این زمینه می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی بعنوان یک الگوی برتر فرهنگ منطقه انزلی را به شهرستانها و استانهای دیگر صادر کنند.

در این جلسه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی رنگ بندی این شهرستان را طبق اعلام وضعیت ستاد کرونا زرد اعلام و تصریح کرد: طبق دستورالمعل ستاد کرونا انزلی می‌تواند پذیرای مهان های نوروزی باشد .

بابک صیاد با ابراز نگرانی از تغییر رنگ شهرستان پس از ورود مسافران گفت: ممکن است پس از ورود مسافران وضعیت شهر به لحاظی ناپایدار شود، اما هجوم مسافر دست ما نیست و ستاد کرونا کشور این تصمیم را اتخاذ کرده، عمل به توصیه های بهداشتی را ادامه می دهیم و مرکز ۱۶ ساعته کرونا شهرستان باز بوده و ۵۰ درصد از مراکز درمانی نیز در نوبت صبح باز خواهند بود. افراد در صورت نیاز می توانند به مراکزی که اعلام می شود برای انجام تست مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه انزلی هم اکنون در شرایط پایداری قرار دارد از اجرای طرح تشدید ردیابی از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین خبر داد و اضافه کرد: در طرح ردیابی بیماران اطرافیان فرد مبتلا به بیماری کرونا رد یابی می شوند تا در صورت مشاهده علائم بیماری تحت درمان قرار گیرند. این طرح با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست و تاکنون بیش از چهار هزار تست رپید و پی سی آر رایگان انجام شده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی نیز اظهار کرد: با توجه به جهش ژنتیکی ویروس و اینکه هر زیست بومی ژنتیک خود را دارد در این مسافرت ها ممکن است ویروس یکی شده و ژنتیک جدیدی ایجاد شود که برای ما مشکل ساز خواهد بود.

وی به همه کسانی که عامل خطر مانند سن بالای ۶۵، بیماران دیابتی و قند خون، بیماریهای قلبی و عروقی و کلیه کسانی که به هر دلیل نقص سیستم ایمنی دارند توصیه کرد با مشاهده هر علائمی خود را به افراد متخصص رسانده و یا به بیمارستانها مراجعه کنند.

وی در پایان از مردم بافرهنگ و فهیم شهرستان بندرنزلی خواست که در چهارشنبه سوری از تجمعات پرهیز کرده و مواظب موارد احتراق زا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار