هت‌تریک آقای قهرمان در رفتارهای عجیب

اینبار تست دوپینگ حاشیه‌ساز شد

تهران (پانا) - قهرمان ایرانی وزنه‌برداری المپیک 2016 ریو به رفتارهای عجیب خود پس از کسب طلای المپیک ادامه می‌دهد، او اینبار در تست دوپینگ حاشیه‌ساز شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
هت‌تریک آقای قهرمان در رفتارهای عجیب

کیانوش رستمی نامی است که طی پنج سال اخیر بیش از بسیاری از وزنه‌برداران ایرانی شنیده است. قهرمانی که با تصمیم‌های عجیب خود بسیاری را در حیرت فرو برده است که او در سال‌هایی که می‌تواند همچنان درخشش داشته باشد، چرا با رفتارهایی عجیب خود را از موفقیت دورتر و دورتر می‌کند و حالا در آخرین روزهای سال 99 و در حالی که 29 سالگی را پست سر می‌گذارد، در رفتارهای عجیب خود هت‌تریک کرده است.

پیش از بررسی رفتارهای عجیب کیانوش رستمی، باید گفت او این وزنه‌بردار کرمانشاهی در کارنامه خود 8 مدال بین‌المللی دارد: « یک طلا و یک برنز المپیک»، « دو طلا و یک برنز جهانی »، « یک برنز بازی‌های آسیایی » و « 2 برنز در مسابقات قهرمانی آسیا »

اما نکته مهم این است که آخرین مدالی که کیانوش رستمی بدست آورده در سال 2016 بوده است. طلای المپیک 2016 ریو آخرین مدالی بود که کیانوش در کارنامه خود ثبت کرد و پس از آن به رغم حضور در مسابقات مهم بین‌المللی دستش از رسیدن به مدال کوتاه مانده است؛ روندی که نشان می‌دهد اتفاقی نیست و دلیلی دارد که به خود کیانوش رستمی برمی‌گردد.

بعد از اینکه طلای المپیک 2016 به کیانوش رستمی رسید، او دو تصمیم مهم گرفت که به ترتیب هر کدام از تصمیم‌ها را مرور خواهیم کرد تا به رفتار عجیب و جدیدش برسیم.

تغییر وزن عجیب

مرد طلایی المپیک ریو بعد از گرفتن خوش‌رنگ‌ترین مدال مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان، در تصمیمی عجیب عنوان کرد که می‌خواهد تغییر وزن داده و از وزن منفی 85 یک وزن بالاتر رفته و در وزن منفی 94 کیلوگرم وزنه‌ بزند.

اما عجیب‌ بودن این رفتار آنجاست که کیانوش رستمی به دسته‌ای رفت که در آن سهراب مرادی یکی از اعجوبه‌های وزنه‌برداری ایران حضور دارد که او هم به مدال طلای المپیک ریو رسیده بود؛ تصمیمی عجیب که باعث می‌شد او به رقابت به سهراب پرداخته اما مهم این بود که اگر حضور در این دسته برای کیانوش رستمی با موفقیت هم همراه بود، در نهایت زمان المپیک 2020 توکیو که می‌رسید یکی از این دو نفر باید راهی المپیک می‌شد.

به عبارت دیگر تغییر دسته کیانوش رستمی یکی از شانس‌هایی که می‌توانست در المپیک برای وزنه‌برداری ایران وجود داشته باشد را از بین برد.

تافته جدا بافته

کیانوش رستمی پس از قهرمانی در المپیک در تصمیمی عجیب و غیر حرفه‌ای و البته با همراهی فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم گرفت در اردوی تیم ملی حاضر نشود و به صورت اختصاصی تمرین کند؛ روندی که در نهایت منجر به این شد که بعد از کسب طلای المپیک ریو، او در تمامی رقابت‌هایی بین‌المللی که حضور داشت ناکام باشد.

جالب اینجاست که نه خود کیانوش رستمی و نه هیچ کارشناسی در وزنه‌برداری نتوانسته است دلیلی منطقی برای اصرار او به عدم حضور در اردوی تیم ملی و تمرین انفرادی پیدا کند و جالب‌تر اینکه حتی پس از ناکامی‌های متوالی در مسابقات مختلف و اوت کردن‌های تلخ، او همچنان اصرار دارد که راه و روش تمرین کردنش درست است و با همین مسیر می‌تواند به مدال برسد.

نوبت به رفتار سوم رسید

رستمی که پس از المپیک دستش به هیچ مدال بین‌المللی نرسیده اما همچنان مدعی است و به رفتار غیرحرفه‌ای خود ادامه می‌دهد، اینبار در ماجرای تست دوپینگ حاشیه‌ساز شده است.

ماجرا به اینجا برمی‌گردد که عصر دوشنبه ماموران نادو با حضور در کمپ تیم ملی براساس روال معمول تست دوپینگ سرزده از وزنه‌برداران بگیرند و کیانوش هم خودش را برای انجام این تست رساند اما بعد از اینکه تست گرفته شد، او با انتشار پستی تند در صفحه اینستاگرامش به فدراسیون وزنه‌برداری انتقاد کرد و بدون اینکه نامی از سهراب مرادی ببرد، فدراسیون را متهم کرد که از این وزنه‌بردارش حمایت خاص می‌کند و برای برخی امتیاز خاص قائل هستند.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که ادعای کیانوش رستمی درست نیست و سهراب مرادی هم تست داده اما عدم آگاهی از این موضوع باعث شده تا یک رفتار عجیب دیگر از کیانوش رستمی سر بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار