رونمایی از کتاب گنجینه مدیریتی آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست شورای راهبری که با محوریت ارائه گزارش فعالیت آموزش‌وپرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد از فعالیت‌های این استان به‌ویژه در جهت تدوین کتاب گنجینه مدیریتی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب گنجینه مدیریتی آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: نهضت روابط انسانی در اداره آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد چشم نواز است و می‌تواند الگویی برای ستاد و سایر استان‌ها باشد.

وی افزود: اگرچه مشارکت دانش‌آموزان در شبکه شاد در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشور به دلایل شرایط خاص این استان پایین‌تر است، اما در این استان پیاده سازی کامل اطلس یادگیری همه دانش‌آموزان استثنایی در سپهر آموزشی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در زمینه تولید محتوا تولید ۵ هزار فیلم و حضور ۴۰ معلم فعال در عرصه تولید محتوای آموزشی جهت شبکه شاد جای تقدیر دارد.

معاون وزیر گفت: برگزاری جشنواره تولیدات برتر در عصر کرونا و ۴ هزار و ۸۶۰ نفر ساعت آموزش ضمن خدمت برای معلمان در ۹ گروه که با رضایت ۸۰ درصدی مخاطبین همراه بوده است از جمله کارهای ارزشمند در این استان است.

حسینی با بیان اینکه فعالیت استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های نهضت خط بریل، نهضت خط اشاره و مهارت چندگانه از هدف‌گذاری‌های انجام شده بالاتر است، گفت: از 210 مدرسه استثنایی موردنیاز در طرح خشت تا بهشت ۸ مدرسه موردنیاز استان کهگیلویه و بویراحمد است که ۶ مدرسه آن در حال احداث است.

وی افزود: سومین مرکز آموزشی، رفاهی و بهبود مدیریت آموزشگاهی که فرایندی جدید است در سی سخت دایر شده است. یک مرکز مشاوره در این استان افتتاح شده است و ایجاد رشته‌ها و کارگاه‌های تولیدی در استان مسیر مطلوبی را طی می‌کند. در زمینه نهضت توان‌افزایی جذب مشارکت‌ها به خوبی انجام شده است و ۱۰ تفاهم نامه منعقد شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه این استان ۱۶۴ هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد ۵۲ هزار دانش‌آموز نیازمند تجهیزات ارتباطی هوشمند هستند، گفت: تاکنون تنها هزار تبلت جهت دانش‌آموزان کم‌برخوردار این استان تأمین شده است و سایر دانش‌آموزان در فقر تجهیزات آموزشی قرار دارند که در طرح هدایت باید به آن توجه شود.

وی افزود: در تأمین تبلت دانش‌آموزان استثنایی این استان، ۳۳۳ دانش‌آموز به تبلت نیاز دارند که ۱۶۶ تبلت از جانب سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه اعتبار تعلق‌گرفته به کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه است، گفت: سال 99 یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان به اعتبار به این استان تعلق گرفته است. برگزاری پارلمان مجازی، ارائه ۱۵ بسته پیشنهادی در نظام تصمیم گیری کف تا ستاد، راه‌اندازی نشریه، تقسیم قشر حرفه‌ای معلمان به ۱۳ انجمن از اقدامات مؤثر استان است.

حسینی در ادامه گفت: در جشنواره الگوهای برتر تدریس ۱۲ درصد معلمان، در طرح هر دانش‌آموز یک نقش ۷۰ درصد دانش‌آموزان و در طرح هر مدرسه یک سرود ۵۰ درصد مدارس استثنایی مشارکت داشتند که جای تقدیر دارد.

معاون وزیر افزود: طرح‌های ابتکاری از جمله جشنواره ایده‌ها، تهیه فصلنامه، راه‌اندازی اتاق فکر، کتاب‌های تولیدی، طرح همدل و راه اندازی ۵ سامانه برای انسجام بخشی از نکات برجسته استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار