ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی از امروز آغاز شد

تهران (پانا) - طبق اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از امروز سه‌شنبه 25 اسفندماه مسافرت از و به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی از امروز آغاز شد

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۳۳۰ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. در عین حال هم‌اکنون 9 شهرستان در وضعیت قرمز، 31 شهرستان در وضعیت نارنجی، 295 شهرستان در وضعیت زرد و 113 شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

نوروز سال 1400 دومین نوروزی است که کشور با بیماری کرونا درگیر است و امسال نیز به دلیل شیوع ویروس و مخاطرات جدی آن بر سلامت شهروندان، ستاد ملی بیماری کرونا تصمیم گرفت تا طبق رنگ‌بندی شهرها، محدودیت‌هایی را برای ایام تعطیلات در نظر بگیرد تا این محدودیت‌ها مانعی برای شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، طبق تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی، مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و این ممنوعیت از امروز سه‌شنبه 25 اسفندماه آغاز می‌شود و تا روز 15 فروردین ماه ادامه دارد.

اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا کرده است اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده است و هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می‌تواند نه تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی داشته باشد، بنابراین نیاز است که طبق رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا جایی که امکان دارد از رفتن به سفر پرهیز شود.

تجمع در اماکن سرپوشیده به خصوص رستوران‌، هتل‌ها، تالارهای پذیرایی، مراسم عروسی و عزاداری، تراکم در بازارچه‌های نوروزی، وسایل نقلیه عمومی بین شهری به ویژه اتوبوس و قطار می‌تواند عامل جدی انتقال بیماری باشد.

بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار