علیرضا غلامی در گفت‌وگو با پانا

به باران چشمه گفتم گزینه من در انتخابات فرد دیگری است؛ یک روز بعد برکنار شدم

مگر یک سرپرست می‌تواند بدون استعفا نامزد پست ریاست شود؟! / باران چشمه باید استعفا بدهد / چون همراه نبودم کنار گذاشته شدم / فردی جانشین من شده که در ۴ سال گذشته حتی در استان خودش مربی نبوده است

تهران (پانا) - رئیس برکنار شده کمیته مربیان فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای درباره برکناری‌اش از این سمت به علت عدم حمایت از سرپرست فدراسیون در انتخابات توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به باران چشمه گفتم گزینه من در انتخابات فرد دیگری است؛ یک روز بعد برکنار شدم

علیرضا غلامی در گفت‌وگو با پانا درباره برکناری‌اش از ریاست کمیته مربیان فدراسیون زورخانه‌ای گفت: « امسال علی‌رغم میل باطنی در کمیته مربیان شرکت کردم و در آن مجمع با اعتمادی که سایر مربیان به من داشتند رأی آوردم و به عنوان رئیس کمیته مربیان فعالیتم را در این فدراسیون شروع کردم. پس از پایان ریاست جوهری در فدراسیون زورخانه‌ای، سرپرست انتخاب شد. معمولاً هدف سرپرست برگزاری مجمع و فراهم کردن شرایط انتخابات است اما در میانه راه باران چشمه تصمیم گرفت برای ریاست این فدراسیون هم اقدام کند. به همین خاطر در انتخابات ثبت‌نام کرد. حق طبیعی هر فردی است که اگر این توانایی را در خودش می‌بیند در انتخابات یک فدراسیون شرکت کند اما نکته اصلی ماجرا این است که یک سرپرست نمی‌تواند هم به عنوان نامزد ریاست و هم به عنوان سرپرست در یک فدراسیون مشغول به فعالیت باشد.»

وی ادامه داد: « در تمامی مجامع انتخاباتی که برگزار شد، تمام سرپرست‌هایی که سودای ریاست داشتند از سرپرستی استعفا کردند. بنابراین این موضوع اصلاً اخلاقی نیست و اگر قرار باشد عدالت برقرار شود، باران چشمه باید از سرپرستی استعفا دهد. در جلسه‌ای که چند وقت پیش بین من و سرپرست فدراسیون برگزار شد، او به صراحت پرسید که حدس می‌زنم شما همراه من نیستید. من هم فرد رکی هستم و به صورت واضح به او گفتم گزینه من برای ریاست فدراسیون زورخانه‌ای شما نیستید و از فرد دیگری حمایت می‌کنم. پس از این جلسه به من اطلاع دادند که از ریاست کمیته مربیان استعفا دهم اما این موضوع را نپذیرفتم به این خاطر که در مجمع به من اعتماد کرده بودند و به عنوان رئیس انتخاب شده‌ام. بنابراین از آنها خواستم که این موضوع را با تمام افرادی که به من رأی داده‌اند در میان بگذارم تا به آنها هم بی‌احترامی نشود. »

غلامی ادامه داد: « یک روز بعد از این ماجرا از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که من از ریاست کمیته مربیان کنار گذاشته شده‌ام و فرد دیگری جایگزین من شده است. برای من اصلاً مهم نیست که چه کسی ریاست فدراسیون را بر عهده می‌گیرد اما وقتی ما عنوان می‌کنیم که در ورزش زورخانه‌ای مرام پهلوانی حرف اول را می‌زند، با چنین اتفاقاتی منافات دارد. هر فردی این حق را دارد که در صورت توانایی‌های لازم به عنوان نامزد ریاست یک فدراسیون در انتخابات ثبت‌نام کند اما این اتفاق باید در شرایط عادلانه صورت بگیرد. از طرف دیگر طبق قانون مجمع مربیانی می‌توانند در مجمع حضور پیدا کنند که در دو سال منتهی به انتخابات فعال باشند. البته این موضوع در مورد داوران و ورزشکاران هم صدق می‌کند. »

رئیس سابق کمیته مربیان فدراسیون زورخانه‌ای عنوان کرد: « سؤال من این است که آیا چنین تصمیماتی باعث به وجود آمدن شائبه مهندسی شدن انتخابات نمی‌شود؟ این اقدامات، وزارت ورزش و جوانان را هم زیر سؤال می‌برد. در این مدت با وجود شرایط کرونایی مجامع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد اما هیچ فدراسیونی به اندازه ما حواشی ندارد. اگر مسئول وزارت ورزش و جوانان در رسانه ملی مصاحبه و به صراحت اعلام می‌کند که برای وزارت ورزش و جوانان تفاوتی ندارد که چه کسی به عنوان رئیس در فدراسیون‌های ورزشی انتخاب شود، باید در عمل هم آن را نشان دهند. من به عنوان عضو کوچک از خانواده ورزش زورخانه‌ای جدا از هر نتیجه‌ای که این انتخابات دارد، خواستار شرایط مساوی و یک رقابت سالم و دوستانه هستم. »

غلامی در پاسخ به این سؤال که جایگزین او در کمیته مربیان در دو سال منتهی به انتخابات فعال بوده است که در مجمع حق رأی داشته باشد یا خیر؟ اظهار کرد: «ترابی از قهرمانان ارزشمند ورزش زورخانه‌ای و افتخارات زیادی داشته است اما حتی در چهار سال گذشته در استان خودش هم به عنوان مربی فعالیت نکرده است، در صورتی که من در مسابقات کشورهای اسلامی به عنوان سرمربی حضور داشتم. در رقابت‌های آسیایی در سال 97 به عنوان سرمربی قهرمان شدیم. در سال 98 در مسابقات جهانی سرمربی تیم ملی ایران بودم که با 15 امتیاز اختلاف نسبت به تیم آذربایجان قهرمانی جهان را به دست آوردیم.»

وی در پایان تأکید کرد: «ضمن اینکه مربیان زیادی در ورزش زورخانه‌ای داریم که در رقابت‌های لیگ برتر فعال بودند و تیم‌های خود را به عناوین اول یا دومی رساندند. همچنین برخی مربیان در استان‌ها فعال هستند و اگر قرار باشد کسی جایگزین من شود، مربیان فعال زیادی در این ورزش داریم. هر کسی که به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود، این حق را دارد که با تیم خود کار کند اما بهتر بود باران چشمه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود، چنین اقداماتی قبل از انتخابات انجام نمی‌داد تا شائبه‌ای به وجود نمی‌آمد. پس از انتخاب او به عنوان رئیس فدراسیون، من خودم از ریاست کمیته مربیان استعفا می‌دادم. همان‌طور که گفتم هم سرپرست و هم رئیس این حق را دارند که با تیم خودشان کار کنند اما نباید دست به اقداماتی بزنیم که در نهایت شائبه مهندسی شدن انتخابات را بیش از گذشته پررنگ کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار