ابراهیم قاسمپور در گفت‌گو با پانا

قدرت‌های پشت پرده میزبانی را از فوتبال ایران گرفتند

از نظر امکانات و زیرساخت‌ها در فقر کامل هستیم / تجربه نشان داده تیم ملی ایران در شرایط سخت موفق بوده است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی امید ایران معتقد است با فقر زیرساختی و نداشتن لابی در AFC، از دست رفتن میزبانی برای تیم ملی ایران قابل پیش‌بینی بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
قدرت‌های پشت پرده میزبانی را از فوتبال ایران گرفتند

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی گفت: « با توجه به اینکه میزبانی را از ما گرفتند تیم ملی دو بازی سخت پیش رو دارد. اگر در زمین خودمان بازی می کردیم قطعاً از امتیاز میزبانی برخوردار بودیم و می‌توانستیم شرایط بهتری داشته باشیم اما متاسفانه نفوذ و قدرت های پشت پرده باعث شد میزبانی را از ما بگیرند، همین موضوع ممکن است تیم‌ملی را به دردسر بیندازد. »

وی افزود: « متاسفانه به دلیل اینکه در کنفدراسیون فوتبال آسیا زور نداریم چنین تصمیماتی برای ما گرفته می شود به هر حال از دست دادن میزبانی کار را برای ما خیلی سخت کرده است اما با این حال امید داریم، تجربه نشان داده تیم ملی ایران در شرایط سخت موفق بوده است به این خاطر که ایرانی‌ها همیشه به خوبی از پس کارهای نشدنی و سخت برمی‌آیند. بازیکنان ما در شرایط سخت به خاطر تعصب ملی که دارند و البته با کمک امدادهای غیبی از پس آن برمی‌آیند. امیدوارم در صعود به جام جهانی چنین اتفاقی رقم بخورد. »

قاسم‌پور با بیان اینکه خیلی موافق حضور اسکوچیچ در تیم ملی نبوده است، اظهار کرد: « به اعتقاد من اسکوچیچ در اندازه تیم ملی نبود اما با این حال انتخاب صورت گرفت، امیدوارم در نهایت تیم ملی با حضور این سرمربی به نتیجه مورد نظر برسد هرچه ما در بحث بازی‌های تدارکاتی همیشه دیر دست به کار می شویم متاسفانه به دلیل نبودن پول کافی و بحث تحریم‌ها همیشه در انتخاب حریفان تمرینی و بازی‌های تدارکاتی با مشکل روبرو می شویم. »

این کارشناس فوتبال کشورمان اظهار کرد: « البته ما بازیکنان لژیونر و قابل قبولی در سطح دنیا داریم که در تیم‌های مطرح بازی می‌کنند و در شرایط آرمانی هستند. تجربه لژیونرها قطعاً به تیم ملی کمک می کند و می‌تواند از این گذرگاه سخت عبور کند. تیم ایران در گروه سختی قرار گرفته تیم‌های عراق و بحرین به لحاظ بدنی قوی‌تر از تیم ما هستند و برخوردهای فیزیکی از سوی این دو تیم زیاد است برای اینکه بازیکنان تیم ما را عصبی کنند،بنابراین اعضای کادر فنی و همچنین بازیکنان باید به این مورد مهم توجه کنند. »

قاسم‌پور همچنین در مورد سلب میزبانی از ایران اظهار کرد: « این اتفاق امر طبیعی است به این خاطر که ما چهل سال است در هیچ تورنمنت آسیایی در رشته فوتبال میزبان نبودیم متاسفانه زیرساخت‌ها و امکانات ما بسیار ضعیف هستند استادیوم آزادی تنها ورزشگاهی است که به لحاظ ساختاری شرایط بهتری دارد، اما در کل امکانات و زیرساخت‌های ما بسیار محدود است دوربین هایی که از هر جهت بازیکن و موقعیت گل را نشان بدهند در ایران نیست البته بحرین هم به لحاظ امکاناتی در شرایط ایده آلی نیست اما به دلیل اینکه شیخ سلمان از این کشور است زور آن‌ها بیشتر است. »

وی تاکید کرد: « مسائلی مثل امکانات،لابی، پول دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند تا اتفاقاتی رقم بخورد که به نفع آنها و به ضرر ما باشد. من بعید می دانم اگر تیم قبلی فدراسیون فوتبال کاری از دستش برمی‌آمده انجام نداده است، در واقع آنها هم کار خاصی از دستشان بر نمی‌آمد. به این خاطر که مسائل کاملا سیاسی است و زور ما به آنها نمی‌رسد. با این حال به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار هستم و در گذشته ما چنین شرایطی را تجربه کردیم که به دلیل برخی مسائل تحت فشار بودیم اما بازیکنان توانستند از پس بازی بربیایند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار