خیارمیوه ای که که سرشار از خواص است

دماوند(پانا) - خیار یک میوه پر خاصیت است که بر خلاف این خیلی از مردم بر این باورند که خیار هیچ خاصیتی ندارد، در حالی که خیار سرشار از خواصی است که کمتر کسی می‌داند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خیارمیوه ای که که سرشار از خواص است

مهتاب مفتحی متخصص تغذیه در این باره در گفت و گو با پانا گفت: خواص خیار بسیار زیاد و جالب است، خواصی که شاید همه از آن با خبر نباشند، خیار فقط تنها یک میان وعده ساده یا یک ماده غذایی برای سالاد نیست بلکه میوه‌ای جالیزی و پر از خاصیت‌های مختلف، گوناگون و تغذیه‌ای و آنتی اکسیدانی بی نظیر است.

او در ادامه بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده، به همین خاطر بخصوص در روزهای گرم تابستانی یا هنگام فعالیت و ورزش بدنی شدید، آب‌رسان بسیار مناسبی بوده که خستگی، سرگیجه و سردرد را نابود می‌کند، جالب است بدانید که بسیاری از سردردها به خاطر کم آبی بدن است، خیار می‌تواند عامل خوبی برای جلوگیری سردردها باشد.

او در ادامه عنوان کرد: خیار مثل موز، برای افراد مبتلا به فشارخون میوه‌ای بسیار عالی و مناسب است تا هم فشارخون کاهش یابد و هم سلامت قلب را تضمین کند.

او در ادامه تاکید کرد: خیار خواص دیگری نیز از جمله سلامت پوست، خاصیت ضد التهابی، مسکن بودن برای دردها، رفع بوی بدن دهان، محکم استخوان‌ها کاهش وزن و ... دارد.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار