8 سال حبس مجازات قاتل مادر

تهران (پانا) -  پسر معتاد که به اتهام قتل مادرش محاکمه شده بود، با رأی قضات  به 8 سال زندان محکوم شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
8 سال حبس مجازات قاتل مادر

به‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از دهم فروردین سال گذشته با تماس پسر جوانی به نام رامین با پلیس آغاز شد. او از خودکشی مادرش خبر داد و پس از آن مأموران به محل حادثه در خاتون آباد پاکدشت اعزام شدند. رامین ۳۲ ساله در تشریح ماجرا گفت: ساعاتی پیش من و خواهرم از خانه بیرون رفته بودیم و پس از بازگشت متوجه شدم که مادرم خودش را حلق‌آویز کرده و دست به خودکشی زده است. بلافاصله پیکر مادرم را پایین آوردم اما او دیگر نفس نمی‌کشید و پلیس را در جریان گذاشتم. پس از این اظهارات جسد زن 61 ساله با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

مأموران پلیس در بررسی خانه با مشاهده لکه‌های خون در راه پله و اینکه آثار ساییدگی روی نرده‌ها دیده نشد به موضوع مشکوک شدند و فرضیه خودکشی کم رنگ شد.
در ادامه پزشکی قانونی علت فوت زن سالخورده را خفگی اعلام کرد و رامین به عنوان نخستین مظنون بازداشت شد. وی که به مواد مخدر اعتیاد داشت، در ابتدا سعی کرد خودش را بی گناه نشان بدهد اما وقتی با مدارک و مستندات علیه خـــــــودش رو‌به‌رو شد،
به ناچار اتهامش را پذیرفت و پرونده پس از تکمیل به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در جلسه دادگاه خواهر رامین به عنوان تنها ولی دم پرونده از قصاص برادرش گذشت.

سپس رامین به جایگاه رفت و گفت: بعد از فوت پدرم من و مادر و خواهرم با هم زندگی می‌کردیم. از چند سال قبل معتاد شده بودم. به همین خاطر با مادر و خواهرم همیشه درگیر بودم. از وقتی فهمیدم مادرم خانه‌مان را به نام خواهرم سند زده، رابطه‌ام با آنها بدتر شد. این رفتار مادرم باعث شده بود کینه او و خواهرم را به دل بگیرم.
وی در تشریح جزییات قتل گفت: روز حادثه دوباره با مادرم درگیر شدم اما او شروع به داد و فریاد کرد. من او را هل دادم که سرش به دیوار راه پله‌ها خورد و خونریزی کرد. از ترسم او را رها کردم و به اتاق خودم رفتم. چند ساعت بعد وقتی از خواب بیدار شدم و به راه پله‌ها برگشتم، با پیکر بی‌جان مادرم روبه‌رو شدم و برای گمراهی پلیس طنابی را دور گردن مادرم پیچیدم و آن را از نرده‌های راه پله آویزان کردم تا همه فکر کنند مادرم خودکشی کرده است.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به رضایت اولیای دم و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی متهم را به 8 سال حبس محکوم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار