معاون استاندار گیلان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا،

سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است

رشت ( پانا) - معاون استاندار و جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به ممنوعیت سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی از فعال بودن مراکز درمانی در شهرها و روستاها طی ایام نوروز خبر داد و بر ضرورت ضدعفونی کردن اماکن اقامتی زیرنظر میراث فرهنگی استان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با قدردانی از تلاش های ایثارگرانه کادر درمان و همکاری مردم و اقشار مختلف جامعه در مقابله با این ویروس و طلب آمرزش برای شهدا و درگذشتگان ناشی از این بیماری افزود: در یک سال گذشته دستاوردهای مختلفی در حوزه سلامت از جمله افتتاح دو بیمارستان بزرگ در تالش و لنگرود و ارتقاء تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی در مناطق مختلف را شاهد بودیم.

وی به تولید روزانه دو هزار ماسک قبل از شیوع کرونا در استان و افزایش این میزان تا حدود یکصد هزار عدد اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین تولید مواد ضدعفونی کننده در استان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی توسط مردم افزایش پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به وجود نگرانی هایی از بابت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی افراد در تعطیلات پیش رو ادامه داد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و برای افراد متخلف توسط پلیس جرائم قانونی اعمال می شود.

وی افزود: هرگونه تغییر وضعیت در رنگ بندی شهرستان ها به قرمز و نارنجی نیز شامل ممنوعیت تردد و سفر به آن مناطق می شود.

قاسم نژاد ضمن قدردانی از صداوسیما و اصحاب پرتلاش رسانه در مسیر آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ توجه به سلامت شهروندان، خواستار استمرار این روند همچون یک سال گذشته با تولید برنامه های متنوع برای جلوگیری از به خطرافتادن سلامت جامعه در ایام نوروز شد.

وی به مراجعه مردم برای خرید روزهای پایانی سال اشاره کرد و خواستار حضور شهروندان به مراکزی که پروتکل ها را رعایت می کنند و یا اقدام به خرید از طریق بسترهای اینترنتی شد و گفت: اصناف و بازاریان تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی حضور مردم در مراکز خرید را بیاندیشند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان بر لزوم پرهیز از دید و بازدیدهای مکرر و عدم شکل گیری اجتماعات خانوادگی در ایام نوروز تأکید و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی برنامه ریزی دقیق در جهت فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات مورد نیاز به مردم تدوین کنند.

وی همچنین بر لزوم رصد و پایش مستمر مراکز اقامتی، هتل ها، خانه مسافرها و مسافرکاشانه ها از سوی مراکز بهداشت شهرستانی تأکید کرد و گفت: متولیان این مراکز ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی ابلاغی، پس از تخلیه اماکن نسبت به ضدعفونی اقدام کنند.

قاسم نژاد به مراجعه مسافران و گردشگران به حرم امامزادگان و بقاع متبرکه نیز اشاره و اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به اجرای شایسته دستورالعمل های بهداشتی و ضرورت پیشگیری از تجمع زائران اقدام کند.

وی به اجرای موثر طرح مواسات و کمک های مومنانه با نگاه رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت خیران و مردم نیک اندیش و کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با نقش آفرینی فرمانداران، بسیج، کارشناسان بهداشتی، هلال احمر و دیگر دست اندرکاران به خوبی اجرایی شد و گیلان یکی از موفق ترین استان ها در اجرای این طرح شناخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار