معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

استمرار خط تربیتی دفاع مقدس در قالب راهیان نور تداوم یافت

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت محدودیت امکانات حمل و نقل و اسکان، در هر سال اجازه تنها حضور چند هزار نفر را ممکن می کرد، ولی با مجازی شدن راهیان نور می توان ده‌ها هزار را از این خوان پر فیض بهره مند کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
استمرار خط تربیتی دفاع مقدس در قالب راهیان نور تداوم یافت

حسین شادکام در گفت و گو با پانا گفت: از آن زمان که در آخرین روز شهریور ماه 1359 دشمن بعثی به کشور تازه از استبداد رسته حمله کرد، هیچ کس گمان نمی کرد این جنگ به مکتبی انسان ساز تبدیل شود و در زمان خود و پس از آن سال ها بتواند در کلاس درس خود شاگردانی تربیت کند که هم چون شهید سلیمانی، جهان را تحت تاثیر خویش قرار دهد.
وی ادامه داد: شاید کمتر کسی سخن امام را که « ما هر روز در جنگ برکتی داشتیم» درک می کرد و خلف صالح ایشان؛ مقام معظم رهبری، سال ها بعد جنگ را یک گنج دانستند که سال ها می توان از آن خیر و برکت استخراج کرد. جنگی که میان فقر و غنا بود، جنگی که میان حق و باطل بود، جنگی که نبرد میان ایمان و رذالت بود و جنگی که برای شکست انقلاب نوپا و برای جلوگیری از صدور انقلاب بود، اما « و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین»، تمامی استکبار علیه انقلاب جمع شدند تا این نهال نورس را از ریشه بخشکانند، اما همین جنگ باعث تقویت و صدور اسلام ناب به جهان مشتاق و تشنه کرامت انسان شد. به فرمایش امام، ما در این جنگ، انقلابمان را صادر کردیم، ما مظلومیت خویش و ستم دشمن را در جنگ، ثابت کردیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنان خویش را شناختیم، ما در جنگ، به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و این، همه مواهب جنگ و دفاع مقدس نبود، بلکه پس از پایان جنگ و تاکنون این مناطق جنگی هستند که مکتب دفاع مقدس را تداوم بخشیدند.
شادکام ادامه داد: استمرار خط تربیتی دفاع مقدس در قالب راهیان نور تداوم یافت، کاروان هایی از نسل های بعد، با حضور در دهلاویه، شلمچه، چزابه، نهرخیّن، خرمشهر، حمیدیه، کانال کمیل و ... و با تصویرگری راویان، زندگی زاهدان شب و شیران روز را از نزدیک، دیدند و شنیدند و احساس کردند و امروز نیز احساس می کنند. بسیار دانش آموزانی که با حضور در کاروان راهیان نور، تحول روحی و معنوی یافتند و سال ها پس از آن نیز هنوز با آن خاک و حال و هوا مأنوسند.
وی اظهار کرد: امروز و در زیست بوم کرونایی، راهیان نور مجازی، اگر چه نمی تواند اثر حضور فیزیکی در جبهه ها را بر دانش آموزان بگذارد ولی خاک و سرزمینی که از خون شهیدان سرشته است، حتی در شکل مجازی آن نیز می تواند تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه ابتکارات جدیدی که در راهیان نور مجازی طراحی شده است، گفت: جمع زیادی از دانش آموزان را به خود جذب کرده و ورود فضای مجازی به سنگرهای نورانی دفاع مقدس، راهیان نور توسعه کمی یافته و فراگیری بازدیدکنندگان از سرزمین های دفاع را بالا برد.
وی بیان کرد: محدودیت امکانات حمل و نقل و اسکان، در هر سال اجازه تنها حضور چند هزار نفر را ممکن می کرد ولی با مجازی شدن راهیان نور می توان ده‌ها هزار را از این خوان پر فیض بهره مند کرد.

اردوهای راهیان نور مجازی از یک شنبه 14 اسفند ماه تا پایان سال در کانال بسیج دانش آموزی خراسان رضوی در شبکه اجتماعی دانش آموز، شاد به آدرس nimkatt.ir@ برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار