مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پمپئو در جایگاه نصیحت ما درباره ایران نیست

تهران (پانا) - جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که وزیر خارجه سابق آمریکا در جایگاهی نیست که دولت بایدن را در رابطه با ایران نصیحت کند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پمپئو در جایگاه نصیحت ما درباره ایران نیست

به گزارش مهر به نقل از یاهونیوز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که وزیر خارجه سابق آمریکا در جایگاهی نیست که دولت بایدن را در رابطه با ایران نصیحت کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر سخت بودن کار دیپلماسی در گفتگو با ایران، مدعی شد که مذاکرات میان دو طرف با واسطه گری اروپا و برخی کانال‌های دیگر در جریان است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن انتقاد از مواضع پمپئو در خصوص نصیحت دولت بایدن در خصوص چگونگی رفتار با ایران، با تاکید بر اینکه وی در جایگاهی نیست که خط مشی دولت فعلی آمریکا را در چگونگی رفتار با تهران تعیین کند، مدعی شد که واشنگتن در حال مذاکره غیر مستقیم با ایران بوده و در حال حاضر منتظر تصمیم تهران برای چگونگی ادامه کار است.

سالیوان همچنین با طرح این ادعا که گفتگوهای غیر مستقیم میان تهران و واشنگتن با واسطه گری اروپا و کانال‌های دیگر در جریان است، در خصوص ادامه روند از مسیر دیپلماسی با ایران گفت که این کار آسان نخواهد بود ولی معتقدیم ما در یک روند دیپلماتیک قرار داریم که در جریان آن می‌توانیم به هدف خود برسیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین در خصوص رابطه میان ریاض و واشنگتن و با اشاره تلویحی به عدم چراغ سبز آمریکا به رهبران سعودی، تاکید کرد که ما به عربستان چک سفید امضا برای انجام هر اقدامی نخواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار