شتاب در هوشمندسازی معادن با حمایت از استارتاپ‌ها

تهران (پانا) - مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت حمایت از مجموعه‌های استارتاپی به عنوان بازوی کمکی برای دیجیتال‌سازی صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده و کاهش قیمت تمام‌شده به افزایش قدرت رقابت‌پذیری اقتصادی کشور می‌انجامد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شتاب در هوشمندسازی معادن با حمایت از استارتاپ‌ها

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو)، «حسین منصوری» با بیان اینکه ماموریت ایمینو حمایت از استارتاپ‌ها و یافتن سرمایه‌گذار مناسب برای آنها جهت ورود به بازار و بالندگی آنهاست، اظهار داشت: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در پی دو جشنواره اینوماین ۱ و ۲ با هدف حمایت از کسب وکارهای نوپا و تسهیل گیری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بخش معدن و صنایع معدنی در شهریورماه سال 1399 شکل گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین ۳ در نیمه اول سال آینده مطرح کرد: اکنون پنج استارتاپ در مجموعه ایمینو مستقر هستند که این ۵ استارتاپ از بین ۳۰ ایده پذیرفته شده از ۲۴۱ طرح ارائه شده به جشنواره اینوماین ۱ و ۲ انتخاب شده‌اند.

منصوری ادامه داد: افزایش خوداتکایی در فناوری و ساخت داخل تجهیزات معدن و صنایع معدنی یکی از اولویت‌های ایمینو در سال ۱۴۰۰ است که قرار است با حمایت، همکاری و استفاده از توان دانشگاه‌ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و استارتاپی و حمایت از ایده ها و دانش های تولید شده توسط آنها، شناسایی، جذب و راهبری تیم‌های استارتاپی جدید، سنجش، راهبری و تعیین وضعیت تیم‌های استارتاپی موجود، تسهیل‌گری فرایند تجاری‌سازی کسب‌وکارهای فناور و دانش‌بنیان، ارزیابی و بررسی ایده‌های ثبت شده در سامانه ایمینو به تحقق بپیوندد.

مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به برنامه ایمینو برای برگزاری و تولید کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در سال آینده گفت: برگزاری ۱۰ عنوان وبینار آموزشی، برگزاری ۴ عنوان آموزشی ترجمه و برگزاری ۶ کارگاه مرتبط در محیط دانشگاهی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: ایمینو به عنوان پرچم‌دار توسعه صنعت ۴.۰ در بخش معدن و صنایع معدنی برنامه‌ریزی کرده قرار است این جریان با اولویت فولاد و صنایع معدنی کشور اجرایی شود و با برگزاری کنفرانس، همایش علمی و تخصصی در این زمینه و برگزاری فراخوان‌ها پیشتاز صنعت ۴.۰ باشد.

مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی معادن یکی از ضروریت‌های ‌کشور است و حمایت از مجموعه‌های استارتاپی به عنوان بازوی کمکی برای دیجیتال سازی صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده و کاهش قیمت تمام شده به افزایش قدرت رقابت پذیری اقتصادی کشور می انجامد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار