در آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان :

برگزاری کارگاه حضوری با موضوع ارتقاء سرمایه‌های روانشناختی

بهارستان یک(پانا)- کارگاه حضوری با موضوع ارتقاء سرمای‌های روانشناختی در سالن اجتماعات شهید آوینی به همت معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه حضوری با موضوع ارتقاء سرمایه‌های روانشناختی

الهام صیادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این رابطه اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها اکثر انسان‌ها دنبال سرمایه هستند و دوست دارند که سرمایه‌دار شوند و فکر می‌کنند که این موضوع به آرامش آ‌ن‌ها کمک می‌کند، فارغ از اینکه ما سرمایه‌های دیگری در زندگی داریم یا می‌توانیم داشته باشیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال سرمایه دانش که خیلی مواقع داشتن آن در حل مسائل مختلف زندگی به ما کمک می‌کند. یا سرمایه مهارتی که به ما کمک می‌کنند در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی تاب‌آور باشیم و با روحیه بهتر به سوی موفقیت گام برداریم بدون اینکه مدام دنبال گله و شکایت باشیم.

صیادی خاطرنشان کرد: به وجود آوردن این روحیه این روزها شاید برای همه‌ اقشار مختلف از جمله معلمان نیاز بیشتری باشد. بنابراین لازم دیدم که کارگاهی با این عنوان برای همکاران داوطلب برگزار شود تا همکاران در فضایی خارج از فضای مجازی، به شناخت بیشتری نسبت به سرمایه‌های وجودی خویش دست یابند.

سپس سمانه رحیمی کارشناس گروه‌های آموزش ابتدایی نیز در خصوص نحوه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه در چهار گروه بیست نفره با تدریس حسین اسدی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی در سالن شهید آوینی و در چهار روز کاری برگزار شد.

رحیمی افزود: مؤلفه‌های دوره مطابق با پژوهش‌های پنسیلوانیا و در جهت کسب و ارتقاء چهار سازه سرمایه‌های روانشناختی برنامه‌ریزی شده‌اند که این سازه‌ها شامل ،خودکارآمدی، اعتماد فرد به توانایی‌های خویش، امیدواری، تعیین و تدوین هدف و انگیزه‌مند بودن در مسیر هدف، تاب‌آوری، مقاومت در مواجهه با استرس‌های محیطی و خوش بینی، باور فرد در دست‌یابی به اهداف خود است.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار