پرواز همای: از دیگران جرأت بیشتری دارم و یک سبک از موسیقی را دودستی نمی چسبم

سال ۹۹ تنوعی در آثار موسیقی به همراه نداشت/موسیقی تنها رشته‌ای است که از کرونا به شدت ضربه خورده است/خودم را محدود نمی‌کنم/ موسیقی ایرانی در بین جوانان پرطرفدار شده است

تهران (پانا) - پرواز همای می‌گوید موسیقی سال 99 شرایط سختی داشت و پس از اتمام ویروس کرونا قطعا شرایط سابق را نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پرواز همای: از دیگران جرأت بیشتری دارم و  یک سبک از موسیقی را دودستی نمی چسبم

پرواز همای در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فعالیت‌های خود در سال 1399 در عرصه موسیقی گفت: «امسال تیتراژ سریال «سیاوش» را خواندم و به صورت تک آهنگ منتشر کردم. این سریال برای شبکه نمایش‌خانگی تهیه شده است. با اینکه علاقه زیادی به تیتراژ خوانی ندارم اما همکاری با این سریال برایم جالب بود و از انجام آن خوشحالم.»

این خواننده با اشاره به فعالیت‌های جدید خود گفت: «درحال حاضر یک آلبوم آماده انتشار دارم. آلبوم جدید با همکاری استاد حسین پرنیا ضبط شده اما هنوز منتشر نشده است.»

وی ادامه داد: «این آلبوم شامل ملودی‌ها و تنظیم‌های بسیار خوب است و حتی در این آلبوم آوازهایی به شیوه اساتید قدیمی در ردیف‌های همایون و شور خوانده‌ام که اصالت خود را در موسیقی ایرانی حفظ کنم.»

این خواننده موسیقی سنتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «هرگز خودم را محدود نمی‌کنم، برایم اهمیتی ندارد که آثار سبک دیگر را بخوانم، چیزی که در شعر برایم اهمیت دارد کلام و ریتم است. من کمی پرجرات‌تر از دیگران هستم و سعی می‌کنم یکنواختی‌ها را از بین ببرم دوست ندارم تنها یک سبک موسیقی تولید کنم و همان سبک را دو دستی بچسبم.»

همای خاطرنشان کرد:«حسین پرنیا آهنگ‌هایی که برای آلبوم جدیدم ساخته را مخصوص صدای من تولید کرده است و حتی شعرها را با توجه به سبک و سیاق من انتخاب کرده است.»

وی تصریح کرد: «اصولاً اگر فردی آهنگی برای من بسازد که باب میل من نباشد در کار او دخالت خواهم کرد، اما حسین پرنیا آنقدر کارها را خوب و متناسب با صدای من ساخته است که هیچ دخالتی نداشتم. شعرها در این آلبوم کاملاً به‌جا انتخاب شده و حتی شعری از ناصرالدین شاه قاجار در این آلبوم وجود دارد که آهنگ خوبی بر روی آن گذاشته شده است.»

این خواننده با اشاره به صدماتی که ویروس کرونا به موسیقی زده است عنوان کرد: «موسیقی پس از کرونا قطعا مانند سابق نخواهد بود؛ موسیقی تنها رشته‌ای است که از کرونا به شدت ضربه خورده است. کنسرت‌های موسیقی زودتر از تمام مشاغل لغو شدند و دیرتر از تمام مشاغل به کار خود باز خواهند گشت.»

وی ادامه داد: «تمام خواننده‌ها به دلیل حضور ویروس کرونا مجبور شدند به صورت خصوصی و در استودیو موسیقی ضبط کنند، حتی ویروس کرونا خواننده‌ها را مجبور کرد تا به صورت آنلاین و بدون تماشاچی موسیقی اجرا کنند درصورتی که در اجراهای زنده خواننده انرژی خود را از حضور تماشاچیانش دریافت می‌کند. از زمانی که کنسرت‌های آنلاین کنسل شده‌اند اکثر موزیسین‌ها با مشکل رو به رو شده‌اند خصوصا کسانی که چندان مطرح نبوده‌اند و درآمدهای مطرحی نداشتند که امیدوارم خانه موسیقی از آنها حمایت کند.»

همای با اشاره به تاثیر کرونا بر موسیقی پاپ و سنتی گفت: «موسیقی در ایران شکل ثابتی به خود گرفته است. در سبک پاپ اکثر خواننده‌ها مانند هم هستند و به ندرت خلاقیت و تنوع در آثارشان دیده می‌شود در سبک موسیقی سنتی نیز تنها چند خواننده درحال فعالیت هستند که آنها نیز سبک یکنواختی دارند.»

وی در پایان سخنانش با اشاره به مخاطبان موسیقی سنتی تصریح کرد: «برخلاف آنچه تصور می‌شود، اتفاقا امروز مخاطب موسیقی سنتی بسیار زیاد است و به اعتقاد من خواننده‌های سنتی حتی از خواننده‌های پاپ هم خیلی‌خیلی موفق‌تر هستند و توانسته‌اند ده‌ها برابر موسیقی پاپ مخاطب جذب کنند. فقط اگر از جانب خودم و مخاطبان خودم هم بخواهم صحبت کنم، باید بگویم که موسیقی ایرانی این روزها بین علاقه‌مندان به موسیقی، به‌ویژه جوان‌ها خیلی پرطرفدار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار