مظفر: فرهنگ شهادت، رمز پیروزی ایران از گردنه‌های سخت سیاسی، امنیتی و اقتصادی بوده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران به مناسبت ۲۲ اسفند، روز شهید پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مظفر: فرهنگ شهادت، رمز پیروزی ایران از گردنه‌های سخت سیاسی، امنیتی و اقتصادی بوده است

متن پیام زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران به مناسبت ۲۲ اسفند، روز شهید به شرح زیر است:

«تاریخ سرزمین ما همواره مشحون از جلوه‌های زیبای ایثار و فداکاری مردان و زنانی است که برای سرافرازی کشور و استواری قامت فرهنگ و تمدن اسلام از جان و مال خود گذشتند و استقلال، عزت، اقتدار و آرامش را برای میهن عزیز اسلامی به ارمغان آورده اند. درود و رحمت خدا بر شهدای همیشه زنده تاریخ که آسایش امروز میهن عزیز اسلامی وامدار ایثار و جانفشانی آنان است و درود و سلام خدا بر دل‌های صابر و دریایی پدران، مادران و خانواده‌های معظم شهدا که پس از سال‌ها از عروج عزیزان شان همچنان استوار و ثابت قدم به ما و نسل‌های آینده درس بردباری و ایستادگی در برابر هدف می‌دهند.

بی شک فرهنگ جهاد و شهادت رمز پیروزی ملت بزرگ ایران و دفاع در دفاع مقدس و عبور مقتدرانه از گردنه‌های سخت سیاسی، امنیتی و اقتصادی بوده است و جامعه بزرگ ایثارگران به عنوان طلایه‌داران جهاد و مقاومت ضمن آنکه نقش بی بدیل در حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند سرمایه عظیم خودباوری، غرور ملی، استقلال و حماسه‌آفرینی را برای نسل‌های آینده به ارمغان آورده اند.

امروز بر همگان است تا در راه حفظ آرمان‌های بلند این الگوهای ایثار بکوشند و سیره و منش بزرگوارانه و دلبرانه آنان را سرمشق دفتر تاریخ برای آیندگان قرار دهند و با رفتار و گفتار حسنه در مسیر حق و حقانیت به عنوان صراط مستقیم گام برداشته تا در حق شهیدان عزیز ادای دین کرده باشیم.

دستگاه آموزش و پرورش با تقدیم بیش از 41 هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز به عنوان وظیفه ای ملی با به‌کارگیری ظرفیت‌های عظیم جامعه ایثارگران فرهنگی زمینه تداوم و بازتولید مستمر این فرهنگ غنی و پویا را فراهم کرده تا گام‌های بلندتری را برای آشنا کردن نسلی که توفیق درک بلافصل حماسه‌های دفاع مقدس را نداشته است متناسب با اقتضائات جامعه امروز بردارند. فرهنگیان و دانش‌آموزان همچون دوره دفاع مقدس پیش قدم در عرصه سازندگی و توسعه کشور هستند و ضرورت ترویج فرهنگ ایثارگری ایجاب می‌کند فرهنگ‌سازی در عرضه ایثار و فداکاری‌های اجتماعی به خوبی اتفاق بیفتد و امروز معلمان در مسیر تربیت و آموزش دانش‌آموزان در قالب ایثار اجتماعی جلوه‌های زیبای دیگری را خلق کرده‌اند تا امید به زندگی افزایش یافته، محبت و امید به خیر به دیگران نیز گسترش پیدا کرده و سلامت اجتماعی تضمین شود.

و اینک در ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا روزی به بلندای آسمان حقیقت و عمق دریای معرفت فرصتی مغتنم برای مهرورزی و تکریم شهیدان و ایثارگران به وجود آمده است ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای فرهنگی دانش‌آموز و خانواده‌های معزز آنان توفیق استمرار راه شهیدان حفاظت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را از خداوند منان مسئلت می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار