به مناسبت هفته منابع طبیعی:

کاشت نمادین نهال درخت توسط مسئولین استانی و شهرستانی بجنورد

بجنورد (پانا)- مسئولین استانی و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد ،به مناسبت هفته منابع طبیعی، کاشت نمادین نهال درخت در مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد فاطمه الزهرا (س) را انجام داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نمادین  نهال درخت توسط مسئولین استانی و شهرستانی بجنورد

به گزارش پانا ،مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در مراسم کاشت نمادین نهال درخت گفت : طبیعت در حال نو شدن است و تمام انسان ها باید در قبال طبیعت و نعمت های بی پایان خداوند متعال که در اختیار انسان ها قرار داده است ،احساس مسئولیت کنندو درحفظ محیط زیست و فضای سبز کوشا باشندتا نسل های آینده دچار مشکل نشوند .

محمد امیری با تاکید بر مراقبت از کره زمین و حفظ محیط زیست ،گفت : یکی از نشانه های اهمیت ما انسان ها برای طبیعت ،مشارکت در امر درختکاری است زیرا با ازدیاد جمعیت و رشد صنعت ،مشکلات آلودگی هوا بیشتر خواهد شد و سلامتی تمام انسان ها به خطر می افتد ، پس باید در حفظ محیط زیست و به تبع آن ، حفظ سلامت جسمانی خود کوشا باشیم و در امر درختکاری مشارکت داشته باشیم نه اینکه با قطع درختان ،حیات زندگی را برای انسان ها به خطر بیندازیم و مشکل بیافرینیم چرا که درختان ،ریه های زمین هستند لذا وظیفه تک تک ما انسان ها این است که جنگل ها را متراکم و پربار نگه داریم تا همه انسان ها سالم زندگی کنند.

خطیب زاده،معاون تربیت بدنی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس ،گفت : طرح ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) با هدف ترویج سبک زندگی سالم و فعال در سال تحصیلی حاضر برای کلیه دانش آموزان در سراسر کشور اجرا می شود .

وی ادامه داد: این طرح با ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و فعالیت و تحرک بدنی به دانش آموزان کنترل و مدیریت وزن شان را آموزش می دهد.

خطیب زاده افزود :عمده آموزش ها در این طرح توسط مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی مدارس در قالب مشاوره های تغذیه ای و ترغیب به تحرک صورت می پذیرد .

معاون تربیت بدنی خراسان شمالی با اشاره به شیوه نامه طرح کوچ ، گفت :دانش آموزانی که در فرایند اجرای این طرح موفق به مدیریت وزن خود شده اند به شوق این موفقیت ،اقدام به کاشت یک اصله نهال در هفته درختکاری به رسم احترام به طبیعت می کنند.

وی ،با تاکید بر پیوند بین سلامت جسم و سلامت محیط ، ادامه داد: انسان ها باید به طرف سلامت جسمانی حرکت کنند و سپس به سلامت محیط زیست کمک نمایند .

در پایان از دانش اموزان مراقبین سلامت و دانش آموزانی که موفق به مدیریت وزن خود شده بودند، با اهداء لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد وسپس کاشت نهال درخت بصورت نمادین توسط مسئولین استانی و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد انجام گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار