الهام هاشمی: مسابقات آنلاین کمک خوبی برای تیراندازی بود اما جایگزین مسابقه حضوری نمی‌شود

۳۰ هزار فشنگ خریده شد اما ۲۲۰ هزار فشنگ لازم داریم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی تفنگ ایران حضور تیراندازان ایرانی را در مسابقات آنلاین جایگزینی خوب برای مسابقات حضوری قلمداد کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
الهام هاشمی: مسابقات آنلاین کمک خوبی برای تیراندازی بود اما جایگزین مسابقه حضوری نمی‌شود

الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در نشست خبری فدراسیون تیراندازی درباره آخرین وضع تیم ملی گفت: خواسته های من در جهت بهبود وضع تیم ملی بود و مسائلی که باید انجام می‌شد که تیم آماده شود. بنا نبود لیگ شروع شود و مسابقات آزاد یک سال بود برگزار نشده بود. تمرینات عصرگاهی نداشتیم و شرایط مناسب المپیک نبود. با قول‌هایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به خصوص در تامین فشنگ دادند به توافق رسیدیم. امیدواریم مشکل فشنگ حل شود چون همچنان پا برجاست.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار فشنگ باشگاه‌ها خریداری شد ولی ۲۲۰ هزار فشنگ لازم داریم‌. نیاز به حمایت بیشتری داریم اگر امکان خرید و ورود فشنگ نباشد بچه‌ها باید در اردوی خارجی باشند. در هر دو المپیک قبلی هم بچه‌ها اردوهای خارج از کشور داشتند و امیدوارم امسال هم این اتفاق بیفتد.

سرمربی تیم ملی تفنگ در پاسخ به پانا درباره حضور ملی‌پوشان در مسابقات آن‌لاین و تاثیر آن بر روند کاری تیراندازان گفت: مسابقات آنلاین از هیچی بهتر بود. بچه‌ها از بهمن‌ سال گذشته هیچ مسابقه داخلی و خارجی نداشتند و مجبور بودیم مسابقات آنلاین باشیم تا بچه‌ها خود را آماده کنند. مسابقات قهرمانی آسیا فینال نداشت ولی بقیه مسابقات کیفیت مناسبی داشت. مسابقات لیگ فشرده برگزار شد و باعث خستگی بچه‌ها شد و چون بچه‌ها تا اسفند در بدنسازی شدید هستند، بچه‌ها در فینال رکوردهای خود را تکرار نکردند. مسابقات آنلاین کمک خوبی بود ولی به هیچ عنوان جایگزین مسابقات حضوری نبود.

هاشمی در ادامه درباره شانس کسب مدال المپیک و تدوین شیوه نامه برای اعزام تیراندازان گفت: با توجه به امتیاز رنکینگ در سال ۲۰۲۱ و افزایش ۱۰ برابری آن، مسابقات هند تاثیر زیادی دارد. یکی از نگرانی من از نبود المپیکی‌ها در هند نیز به دلیل عدم سقوط آنها در رنکینگ است. رنکیگ باقری ۲۴ است. دو نفر دیگر یعنی نوروزی و نکونام هم شانس دارند. سایر کشورها هم با توجه به امتیاز بالای مسابقات شانس کسب سهمیه را دارند. قبلا تیرانداز آلمان و بلاروس بالاتر از باقری بودند و خودشان و تیمشان سهمیه نگرفته بودند و با توجه به اینکه مسابقات اروپا برگزار نشده، احتمال کسب سهمیه از قاره خود را داشتند ولی الان نیاز به محاسبات نیست و هرکسی شانس کسب این یک سهمیه را دارد.

وی در واکنش به موافقتش برای حضور تیم ملی در مسابقات هند گفت: هر سال ۴ مسابقه داشتیم که یک مسابقه تست ایونت بود. امسال سه مسابقه بود که کره جنوبی عقب افتاد و هند را به خاطر کرونا نمی‌رویم و با یک مسابقه یعنی آذربایجان نمی‌توان آماده شد. از فدراسیون خواستم که کمیسیون پزشکی تشکیل شود چون از نظر فنی شک نداریم که باید شرکت کنند. من این درخواست را دادم و گفتم تصمیم کمیسیون پزشکی را انجام می‌دهیم.

هاشمی ادامه داد: قرار بود تا آخر امسال رزرو المپیکی‌ها انتخاب شوند و تا خرداد بین نفرات اصلی و رزروی‌ها انتخابی برگزار شود. بچه‌های ما اکثرا در بادی و سه وضع هستند برای رزرو باید کسانی را انتخاب می کردیم که در هر دو خوب باشند، رویا صبح خیز عملکرد خوبی در لیگ و مسابقات آزاد داشت ولی تک رشته‌ای است از وی در اردو و بازی های آسیایی استفاده می کنیم.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: به خاطر فشنگ نمی‌توانیم تربیت تیرانداز در سه وضع داشته باشیم و تیرانداز دو رشته‌ای هم بسیار کم داریم. مسابقات انتخابی ما قرار بود جام جهانی هند و کره جنوبی باشد که هند را نمی‌رویم و کره جنوبی لغو شد. باید برای کسب مدال ببینیم شرایط چگونه است اگر فشنگ نداشته باشیم و به مسابقه‌ای نرویم شانس مدال نخواهیم داشت اما اگر شرایط فراهم باشد شانس داریم. بعد از بدنسازی و مشخص شدن هر رشته برای تیراندازان، رکوردها منوط به حضور در مسابقات بین المللی، افزایش خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار