بحری‌زاده تشریح کرد

جزئیات نقشه بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی جزئیات نقشه بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات نقشه بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان

اسماعیل بحری‌زاده در بخش بعدازظهر نشست قطبی تبیین بازمهندسی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان در اردوگاه شهید باهنر به نقشه بازمهندسی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان اشاره کرد و آن را در بخش‌هایی مانند دستگاه فکری، فلسفه بازمهندسی، ارزش‌های اساسی، استقلال هویتی، دکترین حاکم بر بازمهندسی، رسالت و ماموریت، شناخت محیطی، چشم انداز، سیاست‌های اجرایی، تحلیل محیطی، اهداف، تدوین و تبیین راهبردها، تبدیل راهبردها به برنامه عملیاتی و پژوهش محوری خواند که در این بازمهندسی آورده شده است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی محورهای بازمهندسی را ساختار، نشان‌ها، نمادها و علائم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی دانست.

بحری‌زاده درباره ساختار تشکیلاتی گفت: در ساختار تشکیلاتی اعضای پیشتاز، تیم، رسته و گروه مضربی از عدد ۷ است.

وی درباره جدول رتبه بندی تشکیلاتی مربیان اضافه کرد: در این جدول وظیفه و نقش مربیان با تقسیم بندی مربی عالی، خبره، ارشد و کاردان مشخص و در جدول مدرسان نیز وظایف برای مدرس بین الملل، ملی، استانی و منطقه ای بیان شده است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه تعریف پیشتاز و شرح وظایف اعضا در این بازمهندسی بیان شده است درباره نشان‌های تشکیلات گفت: نشان‌های دوره ای براساس عناوین دوره تحصیلی سند تحول مطرح شده است؛ نشان دوره ابتدایی با عنوان پیشتاز بالنده و با رنگ قرمز، نشان متوسطه با عنوان پیشتاز یابنده و با رنگ زرد و نشان پیشتاز دوره دوم متوسطه با عنوان پیشتاز بالنده و با رنگ آبی دیده شده است.

بحری‌زاده عنوان کرد: نشان‌های تعلیماتی اعضا در دوره اول ابتدایی نشان شادابی، دوره دوم ابتدایی نشان شکوفایی، دوره اول متوسطه نشان دانایی و دوره دوم متوسطه نشان توانایی خواهد بود.

وی همچنین در بحث نمادها از ۱۴ فضیلت تشکیلاتی یاد کرد که از اهداف دوره‌های تحصیلی گرفته شده است و گفت: شعار تشکیلات پیشتازان گام دوم انقلاب، پیشگامان تمدن نوین اسلامی و راهبرد تشکیلات همفکری، همدلی، همکاری است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی میثاق تشکیلاتی پیشتازان را که "من، که یک پیشتاز هستم، در پیشگاه الهی عهد می‌بندم که: وظیفه ام را نسبت به دستورات الهی انجام دهم" است، اعلام و به سلام، علامت و آرم تشکیلاتی پیشتازان نیز اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار