سرو کله مهمان ناخوانده در البرز

کرج (پانا)- ویروس کرونای انگلیسی دارای ویژگی انتشار خیلی سریع و همه گیری در مدت زمان کوتاه و ۷۰ درصد مسری بودن آن ، همه را نگران کرده است. به گفته سران نشست انگلیس این ویروس اولین ویروس با ویژگی های خاص است که دانشمندان این کشور هرچقدر سعی کرده اند واکسن یا دارویی برای از بین بردن یا کاهش این ویروس وحشی پیدا کنند ولی این ویروس علامت های جدیدی از خود نشان می دهد که موفق نمی شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سرو کله مهمان ناخوانده در البرز

احتمال ابتلای این ویروس در افراد زیر ۱۵ سال خیلی بیشتر از ویروس کرونای عادی است و راه های مبتلا به این ویروس رعایت نکردن بهداشت و همان علائم شایع کرونای عادی است، با این تفاوت که در این ویروس مشکل حاد تنفسی ایجاد و همچنین افرادی که بیماری زمینه ای دارند در معرض خطرند، چون ممکن است با مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست بدهند.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ، استان البرز جزو استان هایی بود که در رده استانهای قرمز قرار داشتند و پس از گذشت چندروز از ورود این ویروس به کشور شاهد حضور کرونای انگلیسی در البرز شده بودیم.

حال ویروس جهش یافته انگلیسی به نام(کرونای انگلیسی) در کشور شیوع پیدا کرده و شهر به شهر در حال انتشار است.

به گفته یکی از اعضای ستاد مبارزه با کرونا، ولین فرد مبتلا در استان از شهر دیگری وارد البرز شده بود و متاسفانه شاهد مبتلای سه نفر دیگر نیز بودیم که از این تعداد یک نفر در بیمارستان بستری و دو نفر دیگر جان خودرا از دست دادند که این آمار نشان دهنده وضع خطرناک در استان است که برای مردم و مسئولان بسیار نگران کننده است.

استان البرز سعی کرده با راه حل‌هایی تعداد مبتلایان را کم و بهترین راه پیشگیری را انجام دستورالعمل های بهداشتی و محدود کردن رفت و آمدها می داند.

لازم به ذکر است شستن مداوم دست و ماسک زدن جزو شایع ترین دستورالعمل ها است. با مراقبت از خود و دیگران و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نگذاریم کرونای انگلیسی بیشتر از این پیشرفت کند.

خبرنگار ، مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار