یکی از اهداف آموزش و پرورش تربیت انسان های دوستدار محیط زیست و آگاه به ارزش منابع طبیعی است

کلات(پانا)- به مناسبت هفته منابع طبیعی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات به همراه جمعی از همکاران اداری این مدیریت، با رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان و جمعی از پرسنل این نهاد دیدار و ضمن تبریک این هفته در نشستی صمیمی به‌گفتگو پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف آموزش و پرورش تربیت انسان های دوستدار محیط زیست و آگاه به ارزش منابع طبیعی است

رمضان پروانه، مدیر‌ و آموزش و پرورش شهرستان کلات در این دیدار گفت: منابع طبیعی از اهمیت والایی برخوردار بوده و وظیفه حفاظت از آن امری حیاتی است و در این راستا مجموعه آموزش و پرورش با استفاده از تمام توان و ظرفیت خود یاریگر شما خواهد بود.

وی افزود: بی شک یکی از اهداف و رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان های دوستدار محیط زیست و آگاه به ارزش منابع طبیعی است، بنابراین آموزش های ما باید به نحوی باشد که دانش آموزان باور کنند، در قبال محیط زیست و منابع طبیعی مسوول هستند.

در ادامه حسن محمد زاده رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نیز بیان کرد: بدون فرهنگسازی و آموزش درست بین مردم هیچ‌ مشارکتی اتفاق نخواهد افتاد و آموزش و پرورش بسترسازی مناسب برای ورود افراد به اجتماع است و کمک می کند تا در کنار آموزش های فرهنگی، مشارکت در بسیاری از زمینه ها پررنگ تر شود و خوشبختانه شاهد بودیم‌ در مدارس شهرستان در روز درختکاری اتفاقات خوبی افتاد که از مدیران، معلمان و دانش آموزان عزیز قدردانی و تشکر می کنیم.

وی گفت: پیگیر هستیم تا از ظرفیت دانش آموزان به عنوان همیاران طبیعت، به بهترین نحو بهره لازم را ببریم تا آنها را در کنار خود به عنوان مروجان و حافظان منابع طبیعی داشته باشیم.

در ادامه در رابطه با فرهنگ سازی منابع طبیعی و آموزش برای دانش آموزان و اهمیت حفظ و حراست از عرصه های منابع ملی( جنگل و مرتع)، و همیاران طبیعت، مروجان و حافظان منابع طبیعی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار