تاکید زالی بر کارنامه درخشان نیروهای بهداشتی در اپیدمی کرونا

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه والای حوزه بهداشت دانشگاه در کشور گفت در اپیدمی کرونا نیروهای بهداشتی کارنامه درخشانی را برای دانشگاه به ارمغان آوردند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید زالی بر کارنامه درخشان نیروهای بهداشتی در اپیدمی کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در دیدار با روسای مراکز بهداشت ‌و شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه، خدمات کادر بهداشت پر تلاش دانشگاه در خط مقدم ارایه خدمات به ویژه در اپیدمی کرونا را مایه مباهات برشمرد و به جایگاه والا و برتر حوزه بهداشت دانشگاه در کشور اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که حوزه بهداشت در سطح ملی و استانی سالهاست مهجور واقع شده است، نیازهای حوزه بهداشت را از نوع زیرساختی و لجستیکی و نیروی انسانی ذکر کرد و وجود چنین کمبودها و نیازهایی در استان تهران را بسیار دردآور عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روحیه و سلوک، همکاران توانمند و کارآمد و پرتلاش مجموعه بهداشت را ستود و نقش روسای مراکز و شبکه‌های بهداشتی را در راهبردهای حوزه بهداشت ارزنده برشمرد.

زالی با اشاره به فعالیت شبانه روزی و بدون استراحت همکاران حوزه بهداشت دانشگاه در یکسال گذشته در راستای اجرای طرح‌ها، نظارت، بازدید و مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: همه مردم باید قدرشناس این فرزندان غیور خود در کسوت بهداشتی باشند.

وی با اشاره به گستره وسیع جغرافیایی و جمعیتی تحت پوشش دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیط ترین خدمات بهداشتی کشور در حوزه این دانشگاه ارایه می‌شود.

زالی اجرای طرح هر خانه یک پایگاه را از دیگر اولویت‌های حوزه بهداشت دانست و اجرای این طرح سازنده را باعث اعتلای بهداشت استان تهران عنوان کرد.

وی همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را منجر به شناسایی خلاهای حوزه بهداشت تهران عنوان کرد و یادآور شد که در این راستا برنامه‌هایی در حال طراحی است.

به گفته وی هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی طرح طرح بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اجرا می‌شود که امسال با توجه به شیوع کرونا نیازمند افزایش ابعاد نظارتی و خدماتی این طرح خواهیم بود.

زالی بازار تهران را یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و امنیتی عنوان کرد که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته نیازمند توجه بیشتری است زیرا محیط های پرازدحام بستری مناسب برای انتشار و چرخش بیشتر ویروس را فراهم می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص مطالبات روسای شبکه‌ها و مراکز بهداشتی توضیحاتی بیان کرد و محاسبه ذخیره مرخصی پرسنل بهداشتی را نوید داد.

ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت، افزایش تخت های بیمارستانی در قرچک و پردیس، رفع نیازهای زیرساختی بهداشتی و درمانی پردیس برخی دیگر از مطالب عنوان شده توسط ریاست دانشگاه در این نشست بود.

زالی در خاتمه سخنان خود از زحمات ۱۳ ماه گذشته مجموعه بهداشت دانشگاه در راستای مقابله با کرونا و ارتقای سطح سلامت جامعه قدردانی و برای آنان آرزوی توفیق روزافزون و سلامتی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار