اتوبوس‌علمی در روستاهای منطقه قرچک به حرکت درآمد

قرچک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک اعلام کرد طرح اتوبوس علمی با حضور در مناطق کم برخوردار، در راستای محرومیت زدایی و پرکردن شکاف علمی و استعداد‌یابی در مناطق محروم حرکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس‌علمی در روستاهای منطقه قرچک به حرکت درآمد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک، رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، در خصوص طرح اتوبوس علمی اظهار کرد: اتوبوس علمی از اقدامات بسیار ارزنده‌ای است که به همت جوانان نخبه علمی کشور انجام گرفته و به مدت سه روز در روستاهای قرچک و مناطق محروم برای محرومیت زدایی علمی حضور پیدا کرده و اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و آزمایشات جذاب علمی در قالب دانش‌نما و معرفی و آزمایش با ادوات مختلف مهندسی را دارند.

او افزود: این برنامه به جهت تمرکز روزافزون محتواهای علمی آموزشی است و بهترین روش برای از بین بردن شکاف طبقاتی، ارائه مستقیم محتوا‌های علمی و آموزشی به دانش آموزان روستایی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

داورزنی تاکید کرد: مهمترین و بارزترین اقدام این گروه علمی، حضور در مناطق محروم و کم برخوردار است که اقدام به ارائه نشر مفاهیم علمی با زبان گویا در مدارس با انجام برنامه‌های پژوهشی می کند.

داورزنی اظهار کرد: بنیاد احسان در راستای محرومیت زدایی و کمک به دانش‌آموزان ۱۲۰ بسته مشق احسان به دانش آموزان اهدا کرده است.

او گفت: شهرستان قرچک به عنوان جوان ترین شهرستان استان تهران پتانسیل‌های بالایی در همه عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و هنری دارد که نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری به این شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: هزینه کردن در حوزه علمی و پژوهشی به خصوص در مناطق کم برخوردار و محروم سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آینده ایران اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار