رمضانی به پانا خبر داد

تشکیل دبیرخانه تولید محتوای جنگلداری برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل دبیرخانه تولید محتوای جنگلداری برای دانش‌آموزان خبر داد که طی یک تفاهم نامه صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل دبیرخانه تولید محتوای جنگلداری برای دانش‌آموزان

علی رمضانی در گفت‌وگو با پانا به انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی و اروگاه میرزاکوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: «این تفاهم نامه روز گذشته بین اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، اردوگاه میرزاکوچک خان جنگلی و اداره جنگل داری رامسر بسته شد.»

وی ادامه داد: «براساس این تفاهم نامه ۴ هزار اصله درخت در ۴ هکتار زمین در اختیار قرار گرفته است تا دانش‌آموزان بتوانند نسبت به درخت‌ها آشنایی پیدا کنند.»

مدیر اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل دبیرخانه تولید محتوای جنگل داری برای دانش‌آموزان خبر داد که طی این تفاهم نامه صورت می‌گیرد.

رمضانی اضافه کرد که اردوگاه‌های دانش‌آموزی به عنوان یک مرکز یادگیری هستند و دانش‌آموزان برای یادگیری مفاهیمی که در کلاس‌های درس می‌آموزند نیازمند فضاهای پرورشی هستند تا به صورت عملی آن را به کار بندند.

وی ادامه داد این کاری که در اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر صورت گرفت در صورت داشتن ظرفیت استانی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش پانا، باغ گیاه شناسی مکانی است که در آن مجموعه‌هایی از گیاهان بومی و غیربومی و در فضای باز و گلخانه‌ها کشت می‌شوند و نقش مهمی در زمینه‌های تحقیقاتی از جمله علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا کردن مردم و اهمیت آن، لزوم حفاظت از آن‌ها را بر عهده دارند.

باغ گیاه شناسی به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می‌گیرد، در باغ‌های گیاه‌شناسی امکانات لازم برای مطالعه و تحقیق درباره تنوع زیستی و حفاظت از آن‌ها فراهم است با بهره‌گیری از روش‌های مختلف علمی امکان شناخت گونه‌های گیاهی کشور فراهم شده و محدوده پراکنش آنها تعیین می‌شود.

تحقیق در زمینه روش‌های تکثیر و پرورش گونه‌های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات دیگری است که در باغ‌های گیاه‌شناسی به آن پرداخته می‌شود برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار