اقدامات شورای شهر تهران در حفظ فضای سبز

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت شورای پنجم شهر تهران نیز از ابتدای کار خود همواره دغدغه حفظ و گسترش فضای سبز در سطح شهر تهران را داشته و ممانعت از قطع بی‌رویه و غیرقانونی درختان جهت ساخت برج و آسمان‌خراش در شهر و وصول جرایم از محل قطع این درختان و هزینه‌کرد آن در مسیر افزایش سرانه فضای سبز محلات از جمله اقدامات این دوره از شورا و شهرداری تهران بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات شورای شهر تهران در حفظ فضای سبز

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست صحن علنی شورا در دویست و هفتاد و هشتیم جلسه این شورا که صبح روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در محل شورا برگزار شد را بر عهده داشت، در بخشی از نطق پیش از دستور خود با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: به‌منظور احترام به طبیعت و تلاش برای جلوگیری از تداوم تخریب زیستگاه‌های مختلف بشری، (۱۵ تا ۲۲ اسفندماه) هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری نامگذاری شده است. این روز همچون دیگر روزهای نمادین، با هدف واردساختن نوعی تلنگر و زنگ هشدار به ما انسان‌هاست که بیش از پیش مراقب طبیعت اطراف خود و گوش به زنگ خطراتی که تخریب طبیعت می‌تواند در پی داشته باشد، باشیم. از این رو نباید کاشت درخت یا جلوگیری و پیشگیری از قطع درختان را صرفاً محدود به همین روز بدانیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: شورای پنجم شهر تهران نیز از ابتدای کار خود همواره دغدغه حفظ و گسترش فضای سبز در سطح شهر تهران را داشته و ممانعت از قطع بی‌رویه و غیرقانونی درختان جهت ساخت برج و آسمان‌خراش در شهر و وصول جرایم از محل قطع این درختان و هزینه‌کرد آن در مسیر افزایش سرانه فضای سبز محلات از جمله اقدامات این دوره از شورا و شهرداری تهران بوده است. در همین راستا طی این دوره از فعالیت شورا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که ماحصل آن، تملک و تبدیل ۱۷ باغ به بوستان عمومی در مناطق با سرانه فضای سبز کمتر از میانگین شهری پایتخت بود و چیزی در حدود همین تعداد نیز به زودی به فضای سبز عمومی در محلات کمتر برخوردار افزوده شده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که اقدامی ارزشمند است و جا دارد شهروندان عزیز تهرانی به شکل شایسته‌تری از این اقدمات آگاهی یابند.

امینی ادامه داد: جا دارد از تلاش‌های کمیسیون ماده ۷، کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا و همچنین سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در این راستا تقدیر و تشکر کنیم.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزود: وارد نیمه دوم آخرین ماه سال شده‌ایم و به روزهای پایانی سال نزدیکتر می‌شویم. به‌همین مناسبت جا دارد باتوجه به اینکه قاعدتاً بخش مهم و قابل توجهی از مردم به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا سفر نخواهند کرد و به‌منظور پیشگیری از وقوع تجمعات و گسترش بیماری، امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و تورهای تهران‌گردی به شکل سابق وجود ندارد، جا دارد در کنار وظایفی که دیگر نهادها و ارگان‌های مسئول برعهده دارند، شهرداری تهران و به‌ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری بابهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، نسبت به تهیه برنامه‌هایی ویژه نوروز در عرصه شناساندن تهران و هویت تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی آن اقدامات لازم را صورت دهند.

امینی در پایان با اشاره به افتتاح دو ایستگاه جدید مترو گفت: طی روزهای گذشته شاهد افتتاح دو ایستگاه متروی دولاب و میدان قیام بودیم که پس از مدتها انتظار افتتاح شدند، امیدواریم با آزادسازی باقی‌مانده اوراق مشارکت و وفای دولت به تعهدات قانونی خویش در زمینه کمک به ساخت و ساز مترو، شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتر و امکان افزودن واگن‌های بیشتر به خطوط حمل و نقل ریلی شهر تهران و در نتیجه افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار