شاعر معاصر اسلامشهری:

سرودن شعر به استعداد و تمرکز شاعر بستگی دارد

اسلامشهر(پانا) - شعر شکلی از ادبیات است که در آن از زیبایی‌شناسی و آهنگین زبان استفاده می‌شود تا علاوه بر معنی ظاهری کلمات، معانی دیگری نیز به آن‌ها داده شود.

کد مطلب: ۱۱۶۹۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سرودن شعر به استعداد و تمرکز شاعر بستگی دارد

رضا غریبی، شاعر معاصر شهرستان اسلامشهر، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: علاقه من به ادبیات از سال 68 شروع و به مرور زمان سرودن شعر را سرلوحه زندگی خود قرار دادم و در ادامه سرودن شعر را جدی گرفتم و با تاثیر گرفتن از شاعران بزرگ سرودن شعر را آغاز کردم و از سال هشتاد و یک به صورت حرفه‌ای با شرکت در انجمن‌های ادبی این راه را ادامه دادم .

او تصریح کرد: در راه کسب تجربه سرودن شعر با تشویق مرحوم وثوق استاد و دبیر زبان و ادبیات فارسی در کلاس دوم دبیرستان، مدرسه شهید مطهری آموزش و پرورش اسلامشهر که در آن زمان نشریه داخلی هم داشتیم، شعرهای بنده را به چاپ می‌رساندند.

او خاطرنشان کرد: شعرهای من بعد از نقد و بررسی در انجمن‌های ادبی استان تهران حتی شهرستان‌ها و اصلاح و ویرایش‌های فراوان و بررسی‌های دوستان شاعر به این نتیجه رسیدم که آثار من قابل چاپ است.

غریبی افزود: نخستین حضور من در انجمن ادبی شهرستان بهارستان با بنیانگذاری علیرضا حامی بود و این انجمن با مسئولیت من و دریافت مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه‌های عمومی شهید باهنر و خاتم الانبیاء فرهنگسرای قلم منطقه استمرار پیدا کرد.

شاعر معاصر اسلامشهری در رابطه با به نوع قالب‌هایی که شعر می‌سراید، بیان کرد: من تقریبا در همه قالب‌ها شعر سرودم. از جمله مثنوی، غزل، غزل مثنوی، دوبیتی، نیمایی، سپید و هایکو ( شعر کوتاه).

او گفت: اولین مجموعه شعرم در سال ۱۳۹۵ با عنوان چشم‌های خیس باران به چاپ رسید و در ادامه اشعار من در کتاب‌های نسیم و باران شعر شاعران شهرستان رباط کریم و مجموعه شعر شعرای استان تهران با عنوان آیینه های دلتنگی نیز منتشر شده است.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه صمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار