گرامیداشت هفته درختکاری در منطقه ١٩

کاشت نهال به یاد دو خواهر شهیده

تهران(پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 آگاهی بخشی به جامعه و فرهنگ سازی صحیح را تنها راه حل باقی مانده برای حل مشکلات ناشی از دخالت های غیراصولی انسانها در محیط زیست دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۹۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نهال به یاد دو خواهر شهیده

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه 19، همزمان با سراسر کشور و در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با همکاری بسیج دانش آموزی منطقه 19 تهران و همچنین گرامیداشت تشکیل قشر بسیج جامعه زنان در اسفند ماه، آئین کاشت نهال در مدرسه شهید اناری شهرک رسالت به یاد دو خواهر شهیده، اکرم و اشرف مولایی برگزار شد.

هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در این مراسم با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب، روز درختکاری و مراسم درختکاری را در سراسر کشور روز مبارکی دانست که مایه برکت در انسانها می شود.

وی همچنین با اشاره به بیانات رئیس جمهور گفت: سلامت جامعه، نشاط مردم و همچنین ادامه حیات جامعه در گرو یک محیط زیست سالم است.

حنیف نیا در ادامه سخنان خود، طلای سبز را برای قامت بلند و باشکوه درختان، بهترین واژه ای دانست که زیستن، شکوفایی، حرکت و زبان تسبیح را به ما انسانها می فهماند.

وی همچنین یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار هر کشوری را اکوسیستم جنگلی آن کشورها دانست و گفت: مطابق نظر کارشناسان جهانی نظیر فائو، اگر پوشش جنگلی هر کشوری کمتر از 25 درصد خاک آن کشور باشد، از نظر محیط زیست انسانی در وضعیت بحرانی قرار می گیرد و این در حالیست که این عدد در کشور ایران بسیار پایین تر از استانداردهای مورد نظر است.

وی در پایان صحبت‌های خویش آگاهی‌بخشی به جامعه و فرهنگ‌سازی صحیح را تنها راه حل باقی مانده برای حل مشکلات ناشی از دخالت های غیراصولی انسانها در محیط زیست دانست و گفت: به جرات می توان گفت که جامعه دانش آموزی هم به دلیل کثرت و هم به جهت تاثیرگذاری در آینده، بهترین سفیران حافظ محیط زیست سالم هستند.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور خانواده شهیدان مولایی برگزار شد، ضمن تجلیل از این خانواده معزز، دو نهال به یاد شهیده اکرم و اشرف مولایی غرس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار