در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

تهران (پانا) - بر اساس مصوبه امروز نمایندگان مجلس بانکهای فوق‌الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک‌باره (دفعتاً واحده) تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرفهای درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1400، با پیشنهاد سیدشمس الدین حسینی پیرامون حمایت از مشاغل کوچک و متوسط با 187 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

این پیشنهاد براساس بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 مطرح شده که در سال 1400 تنفیذ می شود و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می شود.

در این بند آمده است: حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانکهای صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی‌های غیرنقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانکهای فوق‌الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک‌باره (دفعتاً واحده) تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع‌الخروجی ذی‌نفعان هر یک از طرفهای درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

منابع حاصل‌شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۶۰۲ با عنوان «منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره‌شده)» واریز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار